Agregacja treści w przestrzeni internetowej

Agregacja treści w przestrzeni internetowej

Na początku pandemii, pod koniec marca 2020 roku, wielu ekspertów ds. marketingu twierdziło, że powszechny lock down zabije pewne obowiązujące modele komunikacji. W obliczu powszechnej pracy zdalnej i zamknięciu niektórych kanałów komunikacji – mam na myśli targi czy różnego typu konferencje – teza dotycząca wzrostu znaczenia marketingu online wydaje się łatwa do udowodnienia. Sądzę również, że znaczenie prasy jako niewątpliwie bezpiecznego, z punktu widzenia medycznego, sposobu komunikacji może stać się impulsem do odbudowania jej pozycji.

 

W narzędziach papierowych treści nie agregują się w naturalny sposób. W internecie oczywiście tak. Jeśli umieścimy dowolny post, artykuł, film czy infografikę w obrębie naszych mediów własnych, czy to w płatnej kampanii, pozostaną one tam na wieki. Co ważne, nasi klienci nie będą mieli problemu z ich odnalezieniem, nawet po upływie czasu – mają przecież wyszukiwarkę. Zastanówmy się przez chwilę, co to oznacza dla konieczności dbania o jakość produkowanego contentu. Skoro Google wszystko w łatwy sposób podaje jak na tacy w wynikach wyszukiwania, to produkujmy dużo treści, szybko i – co najważniejsze – tanio. Czy to jednak właściwa droga do zwiększenia sprzedaży produktów, szczególnie tych, które wymagają obszernego opisu lub są z półki premium? Zasypiemy naszą grupę docelową contentem niskiej jakości, który nie spowoduje zaangażowania. Nie jest to przecież nasz cel.

Wartościowy content i strategia

 

Samoistne gromadzenie się treści umieszczonych w przestrzeni online jest procesem naturalnym. Byłoby świetnie, gdyby ten proces był agregacją, to znaczy, aby te treści układały się w spójną logiczną całość. Oczywiście jest to możliwe. Aby tak się stało, muszą zostać spełnione dwa warunki. Po pierwsze, wyprodukowane treści muszą być wartościowe pod kątem redakcyjnym, graficznym i marketingowym. Drugim warunkiem jest opracowanie skutecznej strategii komunikacji, odpowiadającej Państwa potrzebom, uwzględniającej charakterystykę grupy docelowej i ukierunkowanej na konkretny cel. W zależności od tego, jakie wyniki chcemy osiągnąć, warto sięgnąć po dostępne narzędzia marketingowe, od narzędzi Google, poprzez social media, po kampanie content marketingowe, działania organiczne oraz płatne. Odpowiedni dobór narzędzi marketingowych i ich efektywne wykorzystanie warto powierzyć profesjonalistom. Jak odnieść sukces w czasach, kiedy znacznie spadło zainteresowanie większością produktów dostępnych na rynku? Rozwiązaniem jest współpraca z agencją, dla której content był królem w królestwie marketingu na długo przed pandemią. Zapraszamy do współpracy z Feniks Media Group.

O autorze

Dariusz Wajs
Dariusz Wajs
Wiceprezes Feniks Media Group – agencji contentowej. Redaktor Naczelny magazynów: akademickiego „Eurostudent”, „KZA Express”, finansowego „Kurier GTF”„Optyka Polskiego”, „SuperOES” oraz „Ilustrowanego Kuriera Zdrowia”.
Nowe modele komunikacji w mediach społecznościowychJak wykreować wartościowy content w czasach COVID–19 – część I

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU


Chcesz dowiedzieć się więcej? Zostaw wiadomość lub zadzwoń.




Korzystając z formularza zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie twoich danych przez tę witrynę.

Adres

ul. Na wierzchowinach 1d
30-222 Kraków

Telefon:

+48 600 064 711

DZIAŁ MARKETINGU I REKLAMY

Kierownik Marketingu i Reklamy Wydawnictwa
Project Manager
Grażyna Jancik
tel.: 600 064 711
grazyna.jancik@feniksmedia.pl


Project Manager
Delfina Jędras
tel.: 570 064 747
delfina.bochnak@feniksmedia.pl

© Feniks Media Group 2018