Nowe modele komunikacji w mediach społecznościowych
W pandemicznymi biegu bieżnia, po której biegną nasi potencjalni klienci, stała się bardziej internetowa niż kiedykolwiek wcześniej. Oczywiście również przed marcem 2020 wszyscy aktywnie wykorzystywaliśmy kanały online, czerpiąc informacje i treści, aby w finale procesu poznawczego posiąść wiedzę o produktach i usługach. Obecność na spotkaniach, targach czy konferencjach została mocno ograniczona, zatem, w oczywisty sposób, ubyło dostępnych kanałów komunikacji. A przecież właśnie teraz polskim firmom najbardziej zależy na skutecznym dotarciu do potencjalnych klientów, ponieważ w wyniku pandemii borykają się ze spadkiem zainteresowania ich produktami i usługami. Jak zoptymalizować dotarcie do naszej publiczności?
Co zmienić w naszym działaniu? Czekać na pomysły z rynku i sprawdzone rozwiązania przetestowane przez konkurencję? Czekanie to strategia ze wszech miar wygodna, ale bardzo niebezpieczna. To tak, jakby dać naszym konkurentom z branży bezpłatne bilety do pociągu dużej prędkości. Teraz liczą się pomysły, ale oczywiście te nasze lub agencji, z którą współpracujemy, i które zostały opracowane zgodnie z naszymi potrzebami.
Zmiany w przyzwyczajeniach klienta
Zastanówmy się, jak zachowuje się teraz nasz potencjalny klient. Co zmieniło się w jego zachowaniu? Czy podejmuje decyzje zakupowe szybciej niż w okresie przed COVID–19, czy jednak jest bardziej skłonny do refleksji, precyzyjniej stara się określić swoje potrzeby, słowem pragnie być przekonany, zanim użyje karty kredytowej czy wykona przelew.
Siła social mediów
Media społecznościowe dają szeroką gamę możliwości przeprowadzenia precyzyjnie targetowanych kampanii różnego typu. Zakres możliwych typów kampanii jest coraz szerszy i jest to dobra wiadomość, tym bardziej, że daje to możliwość zastosowania nowych narzędzi w komunikacji pomiędzy targetem a działem marketingu dowolnej firmy. Piszę te słowa w oparciu o doświadczenia zespołu Feniks Media Group, który właśnie wdraża nowe modele komunikacji w oparciu o mechanizmy kampanii dostępnej dla społeczności social mediowej, na przykład Facebooka.
Dzięki twórczemu zaangażowaniu całego zespołu Feniks Media Group, w ostatnich miesiącach zostały stworzone nowe, wcześniej niestosowane, modele komunikacji do precyzyjnie określonych grup odbiorców. Istotnym jest fakt, że określenie tych grup odbiorców odbywa się za pomocą narzędzi oraz w oparciu o możliwości gigantów, takich jak Facebook czy Instagram.
Warto zauważyć fakt, że nowe modele komunikacji, o których mowa, są możliwe do zastosowania dla dowolnej grupy odbiorców, innymi słowy są to modele otwarte na potrzeby również Państwa Firmy.