Elit News nr 91

były skierowane znaczne nakłady i nadeszła pora, by domknąć ten etap. Zatem trzeba mieć na uwadze koszty, przeznaczone do tej pory na projektowanie i badanie no- watorskich rozwiązań w dziedzinie alter- natywnych napędów, rozwijanie nowych technologii, intensywne promowanie nowinek. Kto nie wytrzyma tego wyścigu, kto sprawnie nie ukończy tych projektów, ten przegra, bo nie odzyska nakładów. Sytuacja bardzo napięta, czas pandemii nikomu tutaj nie sprzyja… obowiązują dotkliwe restrykcje, które mają zapobiegać wzajemnym zakażeniom wśród personelu, a z drugiej strony nie ma się po co natężać, bo i tak spadło zaintere- sowanie ze strony klientów. Na domiar złego… Borykanie się z efektami pandemii przypa- dło na czas bardzo trudny dla przemysłu samochodowego. Ta branża jest bowiem w fazie skomplikowanych transformacji, po- legających na całkowitym przemodelowa- niu struktury produkcji. Napędy spalinowe (a zwłaszcza silniki wysokoprężne) stały się kompletnie passé i niemal wszyscy wytwór- cy starają się odchodzić od konwencjonal- nych jednostek. Napęd hybrydowy – no może jeszcze trzeba mu udzielić dyspensy na jakiś czas, bo wciąż jeszcze dość daleko do zamortyzowania wszystkich inwestycji w tę technologię. Ale teraz dziedziną naj- bardziej trendy jest elektromobilność, na to 5 technika

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=