Elit News nr 91

AUTA WPANDEMICZNYM ŚWIECIE Stara prawda o naturze kryzysów znajdu- je stosunkowo wyraźne odzwierciedlenie w obecnej pandemicznej sytuacji. Całkiem nieźle radzą sobie wytwórcy najdroższych pojazdów. Marki luksusowe i segmentu premium wcale nie narzekają – sprzedaż Porsche, Mercedesów, Jaguarów, Land Ro- verów czy BMW idzie całkiem nieźle. Go- rzej miewają się producenci z segmentu samochodów popularnych – tutaj nastroje są dalekie od optymizmu. Ale na tym z re- guły polegają skutki kryzysów – bogaci Sektor motoryzacyjny to jedna z tych branż, które bardzo dotkliwie odczuły skutki pandemii koronawirusa. Oczywiście skala spadku sprzedaży i rejestracji nowych samochodów jest różna w zależności z jednej strony od marki, a z drugiej – od kraju czy nawet kontynentu. W dodatku wahania tej recesji są dość ściśle skorelowane z kolejnymi falami rozwoju epidemii COVID-19. stają się coraz zamożniejsi, za to większość tych biedniejszych ubożeje. Strategia przetrwania Na światowych rynkach producenci muszą dopasować swoje strategie do lokalnych warunków pandemicznych i odpowie- dzieć na konkretne wyzwania tych ryn- ków. Rynek chiński, który jaki pierwszy został dotknięty skutkami pandemii, już w połowie minionego roku był w fazie wznoszącej, podczas gdy rynek amerykań- ski wciąż jeszcze boryka się ze sporymi, kil- kunastoprocentowymi spadkami. Jeszcze bardziej dotknięta pandemią jest Europa, gdzie produkcja nowych aut z powodu lockdownu została we wszystkich chyba krajach wstrzymana na przynajmniej kilka tygodni. W dodatku większość nowo uru- chomionych fabryk nie jest w stanie po- wrócić do zdolności produkcyjnej sprzed epidemii, bo z jednej strony w zakładach 4 technika

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=