Elit News 134!

W latach 90. byliśmy świadkami prawdziwego szału na oleje syntetyczne z dużą „1” na opakowaniu. Telefony do biura sprzedaży się urywały, a krajowe magazyny zostały opróżnione. Corvette i Porsche wybierają Mobil 1 Popularność marki Mobil 1 rosła także za sprawą współpracy technologicznej z wieloma kultowymi markami ze świata motoryzacji. W 1993 roku Mobil 1 stał się fabrycznym olejem Chevroleta Corvette. Inżynierowie Corvette wybrali Mobil 1, ponieważ zapewniał skuteczną ochronę silnika zarówno podczas jazdy na torze, jak i na drogach publicznych. Od 1993 roku ponad 810 000 modeli Corvette opuściło fabryki z olejem Mobil 1. Z kolei w 1996 roku producent olejów Mobil 1 nawiązał trwającą do dzisiaj współpracę z Porsche. Używanie na co dzień tego samego oleju, który sprawdza się w silnikach aut wyczynowych Porsche, przynosi wymierne korzyści, dlatego już ponad cztery miliony silników Porsche zostało fabrycznie napełnionych olejem Mobil 1, który jest zalecany przez Porsche przy każdym serwisie olejowym. Formuła 1, NASCAR i przeniesienie technologii z toru na drogi W 1978 roku Mobil 1 pojawił się na torach Formuły 1 razem z zespołem Williams, a w 1987 roku na torze NASCAR w samochodzie nr 27 Rusty’ego Wallace’a. Formuła 1 i NASCAR to idealne poligony doświadczalne dla każdej technologii, ponieważ silniki i inne układy pojazdu są tam często eksploatowane do granic możliwości. W takim środowisku Mobil 1 musi wytrzymać wysokie ciśnienia i temperatury. Wystarczy sobie wyobrazić, że obroty silnika bolidu Formuły 1 dochodzi do 15 000 na minutę, temperatura do 120°C, a panujące w silniku przeciążenia są tysiące razy większe niż siła grawitacji. Zespoły wyścigowe, takie jak Williams, McLaren, a później Red Bull Racing, stawiały na Mobil 1 z wielu powodów. Wśród możliwych korzyści wynikających z wyboru formulacji syntetycznej są ograniczone tarcie i mniejsze zużycie paliwa, kluczowe na torze wyścigowym, gdzie o wygranej decydują milisekundy. W 2002 roku Mobil 1 wprowadził do sprzedaży oleje syntetyczne z technologią przeciwzużyciową SuperSyn, opracowaną na torach wyścigowych Formuły 1. W ten sposób kierowcy na całym świecie otrzymali ten sam poziom zaawansowanej ochrony, który wcześniej był zarezerwowany wyłącznie dla bolidów McLaren Mercedes. Przyszłość: płyny Mobil 1 dla pojazdów elektrycznych W miarę popularyzacji aut zasilanych paliwami alternatywnymi inżynierowie Mobil 1 opracowują produkty, które spełniają oczekiwania rynku. Chociaż pojazdy w pełni elektryczne nie posiadają silników spalinowych, nadal potrzebują smarowania kluczowych elementów, takich jak skrzynie biegów i łożyska. Mobil 1 stosuje tę samą technologię syntetyczną, która chroni silniki od 50 lat, aby zapewnić, że nowa generacja pojazdów będzie mogła pozostać w ruchu. Na przykład ExxonMobil i Porsche wspólnie opracowały płyn termiczny 3-w-1 dla elektrycznego samochodu wyścigowego Porsche GT4 e-Performance o mocy 1088 KM, którego bateria – dzięki systemowi 900 V – ładuje się od 5% do 80% w 15 minut. W wyniku tej współpracy Porsche dysponuje jednym płynem termicznym Mobil 1, który można wykorzystać w trzech komponentach układu chłodzenia, co pomaga zmniejszyć całkowitą masę układu. Wspomnienia byłego kierowcy McLarena Od 50 lat Mobil 1 jest czymś znacznie więcej niż tylko olejem. Zapewnia emocje i wspomnienia tysiącom fanów motoryzacji. Obejrzyj film, w którym David Coulthard, były kierowca Formuły 1 ze stajni McLaren, opowiada o pięciu dekadach ewolucji Mobil 1, kluczowych współpracach i innowacjach. 39 Więcej informacji na temat Mobil 1 znajdziesz na stronie www.mobil.pl produkty

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=