FIAT PUNTO: POPULARNE SILNIKI Bazowe, ośmiozaworowe silniki 1,2 65–77 KM są niezawodne. Oba nieźle spisują się na LPG. Niezły jest także szesnastozaworowy 1,4 16V/95 KM oraz jego turbodoładowana odmiana. Z rozwagą należy podchodzić natomiast do jednostek 1,4 MultiAir z innowacyjnym, hydraulicznym sterowaniem zaworami ssącymi. W 2012 roku gamę uzupełniła najmłodsza włoska konstrukcja – dwucylindrowy, turbodoładowany silnik TwinAir o pojemności 0,9 l i mocy 85 KM. Trudno go polecać. Jeżeli chodzi o diesle – wszystkie są dobre. 1,3 M-Jet to minimum – polecamy słabsze wersje, bez filtra cząstek do 2010 roku. Jeśli jest to możliwe, lepiej oczywiście wybierać silniki 1,6 M-Jet oraz 1,9 JTD, które – niezależnie od wersji mocy – cieszą się doskonałą opinią. FIAT BRAVO: POPULARNE SILNIKI Największą popularnością na rynku cieszą się diesle. Cały osprzęt układu wtryskowego wykonała firma Bosch. W zależności od wersji Brawo może być wyposażone lub nie w filtr cząstek stałych. Wszystkie jednostki benzynowe mają pojemność 1,4 l. Różni je tylko osprzęt, co przekłada się na koszty napraw i na osiągi. Bazowa jednostka ma 90 KM i jest polecana wszystkim, którym zależy na niskich kosztach serwisowania i biorą pod uwagę możliwość montażu instalacji LPG. Kolejny silnik 1,4 jest wyposażony w turbosprężarkę i występuje w dwóch odmianach: 120 i 150 KM. Flagowa jednostka – turbodoładowany silnik 1,4 MultiAir 140 KM – ma innowacyjną głowicę z zaworami ssącymi sterowanymi hydraulicznie. Rozrząd został opracowany wspólnie z firmą INA. ALFA ROMEO 159: POPULARNE SILNIKI Wśród wersji benzynowych polecamy 1750 TBi (tylko lata 2009–2010), ewentualnie 1,8 – jeśli w grę wchodzi instalacja LPG. Odradzamy wolnossące 1,9 i 2,2 JTS z nietrwałym rozrządem. Nie skreślamy żadnego diesla – wszystkie są trwałe, ale we wszystkich może przytrafić się awaria osprzętu. Optymalny wybór to 1,9 JTD 16V – 4-cylindrowy diesel z 16-zaworową głowicą. Jego jedyną słabą stroną jest mechanizm klap w kolektorze ssącym, ale na szczęście nowe kolektory można kupić bez problemu za mniej niż 1000 zł. Silnik nie jest bardziej awaryjny niż wersja 1,9 8V. Topowy, 5-cylindrowy diesel 2,4 JTDm jeździ i brzmi wspaniale. Pod względem osiągów, kultury pracy i trwałości to jedna z lepszych jednostek na rynku, ale – niestety – w mieście spala nawet 10l/100 km. FIAT PUNTO: WYMIANA FILTRA KABINOWEGO, NUMERY REFERENCYJNE FILTRÓW Filtr kabinowy znajduje się w tunelu środkowym od strony pasażera. Aby się do niego dostać, należy zdjąć osłonę na dole konsoli centralnej. Po zdjęciu osłony widać kasetę z filtrem. Należy ją otworzyć i wysunąć stary filtr. SILNIK MOC FILTRY OLEJU FILTRY PALIWA FILTRY POWIETRZA FILTR KABINOWY 1,2 69 KM OP 545/2 niewymienny AP 022/2 K 1172A 1,3 M-Jet 68 KM OE 670, OE 682 PP 966/3 AP 092/7 K 1172A 1,6 JTD 120 KM OE 682/2, OE 682/3 PP 966/3 AP 098/3 K 1172A Przed zamówieniem sprawdź numery katalogowe w katalogu elektronicznym! FIAT BRAVO: WYMIANA FILTRA KABINOWEGO, NUMERY REFERENCYJNE FILTRÓW W Fiacie Bravo II filtr kabinowy jest umieszczony w tunelu środkowym od strony pasażera (w okolicy stóp). SILNIK MOC FILTRY OLEJU FILTRY PALIWA FILTRY POWIETRZA FILTR KABINOWY 1,4 90 KM OP 545/2 niewymienny AP 092/3 K 1103A 1,4 T 120 KM OE 670, OE 682 PP 966/3 AR 234/4 K 1103A 1,6 JTD 120 KM OE 682/2, OE 682/3 PP 966/3 AR 234/4 K 1103A Przed zamówieniem sprawdź numery katalogowe w katalogu elektronicznym! ALFA ROMEO 159: WYMIANA FILTRA KABINOWEGO, NUMERY REFERENCYJNE FILTRÓW Filtr kabinowy znajduje się w schowku w desce rozdzielczej przed pasażerem. SILNIK MOC FILTRY OLEJU FILTRY PALIWA FILTRY POWIETRZA FILTR KABINOWY 1,75 TBi 200 KM OE 682/2 niewymienny AE 348/3 K 1189 1,9 JTDm 150 KM OE 648/5, OE 682/2 PP 966/3 AE 348/3 K 1189 2,4 JTDm 210 KM OE 670/1 PP 966/3 AE 348/3 K 1189 Przed zamówieniem sprawdź numery katalogowe w katalogu elektronicznym! auto-tip 24
RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=