Układ hamulcowy Fiata Grande Punto ma tak prostą budowę, że wszelkie nieprawidłowości w jego działaniu mogą wynikać wyłącznie z normalnego eksploatacyjnego zużycia lub z błędów montażowych popełnionych przez mechanika. Z przodu wszystkie wersje są wyposażone w tarcze wentylowane. Przed zakupem należy pamiętać, że występują dwa popularne rozmiary tarcz, które różnią się zewnętrzną średnicą: Ø257 mm oraz Ø284 mm. Z tyłu także bez niespodzianek. W zależności od wersji silnika Punto może być wyposażone w hamulce bębnowe lub tarczowe. Hamulce bębnowe występują we wszystkich wersjach z wyjątkiem sportowych oraz mocniejszych odmian wysokoprężnych. FIAT PUNTO: UKŁAD HAMULCOWY HAMULCE PRZEDNIE: tarczowe wentylowane HAMULCE TYLNE: bębny lub tarcze Układ hamulcowy Fiata Bravo II ma sprawdzoną konstrukcję przejętą z modelu Stilo. Szkoda, że czasem popiskuje. W niektórych egzemplarzach Bravo pojawia się tajemnicza usterka, która objawia się przegrzewaniem klocków i tarcz hamulcowych przednich. Przyczyna: zaciera się pedał hamulca. W większości przypadków pomaga aplikacja smaru (w aerozolu) na sworznie pedału. Aby wyregulować linki hamulca ręcznego, należy zdjąć tylną część tunelu środkowego. Pod nawiewem znajduje się łącznik między linką prowadzącą od dźwigni hamulca ręcznego a linkami prowadzącymi do kół tylnych. Dostęp jest bardzo wygodny, a regulacja nie sprawia problemów. FIAT BRAVO: UKŁAD HAMULCOWY HAMULCE PRZEDNIE: tarczowe wentylowane HAMULCE TYLNE: bębny lub tarcze FIAT G. PUNTO: AMORTYZATORY PRZÓD TYŁ EXCEL-G Twin-tube Gas 1,4; 1,4 TB; 1,4 Turbo (955) 1,3 JTDm; 1,6 JTDm 339761 L 339760 R 348025 0,9 (955) 1,3 JTDm 339833 L 339832 R 343459 1,4; 1,4 Bifuel; 1,4 TB; 1,4 Turbo; 1,6 JTDm 339831 L 339830 R FIAT BRAVO: AMORTYZATORY PRZÓD TYŁ EXCEL-G Twin-tube Gas 1,4 (198AXA1B) 339731 343397 1,4 16V (198AXS1B) 339731 343397 1,4 T-Jet (198AXF1B) 339731 343397 1,6 D Multijet (198AXL1B) 339731 343397 1,9 D Multijet (198AXC1B) 339731 343397 2,0 D Multijet (198AXN1B) 339731 343397 Układ hamulcowy Alfy Romeo 159 jest trwały i tani w naprawach. Podczas zamawiania części należy jednak pamiętać, że większość referencji występuje w dwóch wersjach – do modeli tradycyjnych oraz wyposażonych w tzw. pakiet sportowy. Wszystkie Alfy 156 mają z przodu tarcze hamulcowe. Wszystkie wersje są wyposażone z przodu w wentylowane tarcze hamulcowe. Ich rodzaj zależy nie tylko od wersji silnika, ale także od tego, czy dany samochód jest wyposażony w pakiet sportowy, czy nie. Wszystkie wersje Alfy Romeo 159 są wyposażone z tyłu w hamulce tarczowe – w zależności od rodzaju silnika zwykłe lub wentylowane. HAMULCE PRZEDNIE: tarczowe wentylowane HAMULCE TYLNE: tarcze zwykłe lub wentylowane ALFA ROMEO 159: UKŁAD HAMULCOWY PRZÓD TYŁ EXCEL-G Twin-tube Gas 1,8 MPI 341700 341702 1,9 JTS 341700 341702 1,9 JTDm 341700 341702 2,0 JTDm 341700 341702 2,4 JTDm Q4 341701 341703 3,2 JTS Q4 341701 341703 ALFA ROMEO 159: AMORTYZATORY auto-tip 20
RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=