Elit News 134!

Popularne modele włoskie Marki Fiat i Alfa Romeo powoli redukują swoją obecność w polskich salonach. Nie słabnie jednak zainteresowanie włoskimi modelami na rynku wtórnym. Fiat kojarzy się głównie z niezłym poziomem niezawodności i niskimi kosztami eksploatacji. Alfa Romeo daje przyjemność z jazdy, a pod względem ceny usług serwisowych i części wypada taniej niż niemieckie marki premium. Trzecia odsłona Punto występuje pod trzema nazwami. Najstarsza to Grande Punto. Po liftingu (2009) było to Punto Evo, a po kolejnej modernizacji (2012) po prostu Punto. Gamę tworzą wersje 3d oraz 5d. Dostępny jest także spokrewniony sedan o nazwie Linea. Najsłabsza, a jednocześnie najtańsza w utrzymaniu jest wersja z silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 l. Nieco więcej wigoru ma silnik 1,.4, dostępny w wersji 8V (idealny do LPG) i 16V, natomiast wisienka na torcie to 1,4 T-Jet/120 KM. Nowszy 1.4 MultiAir oraz 1,4 MultiAir Turbo to już jednostki z hydraulicznie sterowanym rozrządem. Dostępny pod koniec produkcji 2-cylindrowy silnik 0,9 TwinAir nie jest zbyt interesujący. Gamę diesli tworzą silniki 1,3 Multijet, 1,6 Multijet oraz 1,9 JTD. Oczywiście były one oferowane w różnych latach. Polecamy starsze odmiany bez filtra DPF. Szkoda, że 1,9 M-jet był oferowany tylko do 2008 r. Fiat Grande Punto 2005–2018 PUNTO: WYBRANE SILNIKI BENZYNOWE 1,2 1,4 8V 1,4 16V 1,4 T-jet pojemność (cm3) 1242 1368 1368 1368 moc (KM) 65 77 95 120 prędkość maks. (km/h) 155 165 178 195 przyspieszenie. 0–100 km/h (s) 14,5 13,2 11,4 8,9 zużycie paliwa (l/100 km) 6,1 6,4 6,6 7,2 PUNTO: WYBRANE SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE 1,3 M-jet 1,6 M-jet 1,9 JTD pojemność (cm3) 1248 1596 1910 moc (KM) 75 120 120 prędkość maks. (km/h) 165 190 190 przyspieszenie. 0–100 km/h (s) 13,6 9,6 10,0 zużycie paliwa (l/100 km) 5,1 4,4 6,1 auto-tip 18

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=