7 nowoczesnego samolotu wojskowego lub pasażerskiego. Informacje w tych samolotach są co prawda prezentowane na ekranach (często są to ekrany dotykowe), jednak wokół pilota pełno jest przełączników, pokręteł i dźwigni. Jest tak nie dlatego, że technicznie nie można ich zastąpić ikonkami na ekranie, ale dlatego, że w sytuacji zagrożenia pilotowi łatwiej jest wykonać wytrenowany ruch ręką, niż szukać ikon na ekranie. I może to zrobić, obserwując wskaźniki albo pas startowy. Inna kwestia to źródło danych dla systemów odtwarzających muzykę i obraz. Po wspomnianych wcześniej płytach, kasetach, dyskach i przenośnych pamięciach nadchodzi czas streamingu i przesyłania plików przez Internet. Producenci coraz częściej i coraz śmielej zakładają, że ich pojazd przez większą część swojego istnienia będzie znajdował się w zasięgu jakiegoś urządzenia udostępniającego Internet. Najczęściej będzie to sieć komórkowa. Skoro tak, to prędzej czy później z pojazdów znikną tradycyjne odbiorniki radiowe. Po co bowiem utrzymywać urządzenie odbierające sygnał bezpośrednio z nadajnika FM? Taki sygnał jest niestabilny i czasem zanika, a zasięg stacji jest ograniczony. W Internecie zawsze można odnaleźć streaming swojej ulubionej stacji – bez względu na odległość. Zawsze też można pobrać pliki ze swojego archiwum w chmurze. Wystarczy spełnić jeden warunek: trzeba być online. Kolejna zmiana to dostęp kierowcy do treści wideo. Obecnie samochody niechętnie pokazują filmy na wyświetlaczach znajdujących się w zasięgu wzroku kierowcy, o ile samochód nie jest zaparkowany, ale już w pojazdach autonomicznych bezwzględne przeciwwskazania do odrywania wzroku od jezdni znikną. Taki samochód powinien być jednak na tyle „mądry”, żeby wiedzieć, kiedy przerwać człowiekowi seans i poprosić go o pomoc i reakcję. Jedno jest pewne: samochodowe systemy audio przeszły długą drogę ewolucji, a producenci samochodów będą starali się dostosować do nowych technologii i preferencji klientów. Możem się zatem spodziewać, że ta branża nadal będzie się dynamicznie rozwijała. raport
RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=