THE CLEVER CHOICE TERMOSTATY AVA UKŁAD CHŁODZENIA SILNIKA Termostat umieszczony jest w pojeździe zazwyczaj blisko bloku silnika. Jego głównym zadaniem jest sterowanie wydajnością układu chłodzenia silnika. Po uruchomieniu silnika, termostat znajduje się w pozycji zamkniętej, umożliwiając silnikowi szybkie osiągnięcie właściwej temperatury pracy. Po osiągnięciu przez płyn chłodzący w bloku silnika właściwej temperatury, termostat otwiera się, uruchamiając „duży obieg” płynu przez chłodnicę. Płyn chłodzący oddaje pobraną z silnika energię w chłodnicy i trafia ponownie do silnika, co zapobiega jego przegrzewaniu się i poważnym awariom. Zużycie paliwa i zużycie mechaniczne elementów są wyższe, gdy silnik jest zimny, zatem kluczowe jest posiadanie sprawnego termostatu i układu chłodzenia. Funkcja termostatu Jeżeli silnik samochodu nie może osiągnąć właściwej temperatury roboczej, możliwe jest, że termostat zablokował się w tzw. pozycji otwartej, w wyniku czego płyn chłodzący płynie ciągle przez chłodnicę, a silnik nie osiąga właściwej, wysokiej temperatury. W takich przypadkach należy wymienić termostat. Kolejny typowy problem, jednak znacznie poważniejszy, występuje wówczas, gdy termostat zablokuje się w pozycji zamkniętej. Jest to dużo większe zagrożenie dla silnika, ponieważ płyn chłodzący nie może oddać ciepła w chłodnicy, przez co silnik szybko ulega przegrzaniu. Jeżeli zajdzie takie zdarzenie, w celu uniknięcia przegrzania silnika bezwzględnie zaleca się wymianę termostatu na nowy! Kiedy wymienić? 59% 98 1.080 POKRYCIA RYNKU REFERENCJE ZASTĄPIONYCH NUMERÓW OE
RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=