THE CLEVER CHOICE SKRAPLACZE AVA UKŁAD KLIMATYZACJI Skraplacz pełni funkcję wymiennika ciepła w układzie klimatyzacji. Zadaniem skraplacza jest schładzanie czynnika chłodniczego i zmiana jego stanu z gazowego na ciekły (kondensacja). W procesie tym ciepło jest odbierane i wymieniane z powietrzem, dzięki czemu można kontrolować temperaturę. Skraplacze są zwykle montowane z przodu samochodu, jako pierwsze, przed innymi wymiennikami ciepła, takimi jak chłodnica cieczy silnika lub/oraz chłodnica powietrza (intercooler). Ze względu na budowę można wyróżnić następujące typy skraplaczy: równoległe oraz szeregowe („serpentyna”). Układ równoległy jest obecnie najpopularniejszy ze względu na lekką i kompaktową konstrukcję, która pozwala zachować wysoką wydajność. Funkcja skraplacza Skraplacz montowany jest w komorze silnika przed chłodnicą cieczy i może być jedynie częściowo zakryty jest przez intercooler (jeśli samochód posiada intercooler montowany z przodu). Podczas jazdy drobne zanieczyszczenia drogowe, takie jak małe kamienie lub owady, stale przedostają się przez grill samochodu i uderzają bezpośrednio w powierzchnię skraplacza. Dlatego wszelkie uszkodzenia mechaniczne oraz ślady zaoliwienia na powierzchni kwalifikują skraplacz do wymiany. Jeśli układ został uszkodzony i został nieprawidłowo naprawiony lub jeśli został źle przepłukany, może dojść do jego zablokowania. Uszkodzenie może również nastąpić w wyniku dodania do układu chemicznych środków czyszczących, które nie współgrają ze znajdującymi się w nim płynami lub uszkadzają węże. Niewystarczająca ilość czynnika chłodniczego w układzie może również powodować problemy z wydajnością. W takim przypadku należy sprawdzić układ pod kątem wycieków. Jeśli żadna nieszczelność nie zostanie wykryta, trzeba uzupełnić układ odpowiednią ilością czynnika chłodniczego. Kiedy wymienić? POKRYCIA RYNKU 88% 1.040 REFERENCJE ZASTĄPIONYCH NUMERÓW OE 3.800
RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=