e-wydanie Optyk Polski nr 84

strefa eksperta Fot. archiwum Justyny Skrzypek Promocja w social mediach Media społecznościowe to Twoi najlepsi sprzymierzeńcy w budowaniu zasięgu. Organizuj konkursy, np.„Głosuj na najlepsze rozwiązanie słoneczne z korekcją: napisz, dlaczego je wybierasz, i wygraj bon na zakupy”, publikuj posty edukacyjne o ochronie oczu latem, bezpieczeństwie kierowców czy jakości widzenia w polaryzacji, a także prezentuj najmodniejsze modele okularów przeciwsłonecznych dopasowane do typu urody i kształtu twarzy. Pokazuj wzorniki licznych barwień, baw się nimi i przyciągaj klientów feerią kolorów. Uwierz: większość klientów nadal nie ma pojęcia, że mogą mieć korekcję w dowolnych okularach przeciwsłonecznych! Edukuj, pokazuj, inspiruj, zasiewaj ziarno, niech potrzeba pięknie kiełkuje! Profesjonalne doradztwo W okresie przedwakacyjnym warto w sposób szczególny skupić się na edukacji klientów. Zespół powinien umieć doradzić, jak dobrać odpowiednie okulary przeciwsłoneczne z filtrem UV, jakie powłoki antyrefleksyjne sprawdzą się latem oraz jakie szkła fotochromowe będą idealnym rozwiązaniem dla osób aktywnych. Stwórz specjalną usługę„Dobór okularów słonecznych z korekcją”, aby mocniej podkreślić fakt jej istnienia w Twojej ofercie. Współpraca z lokalnymi biznesami i influencerami Nawiąż współpracę z salonami kosmetycznymi, klubami fitness czy biurami podróży – wspólne promocje lub vouchery na badanie wzroku mogą zwiększyć ruch w Twoim salonie. Warto także zaangażować lokalnych influencerów, którzy pokażą Twoje produkty w swoich letnich stylizacjach. Każdemu klientowi odbierającemu okulary wręcz bon na bezpłatne badanie wzroku dla bliskiej osoby oraz zaproponuj indywidualny dobór korekcji również na słońce. Koniecznie sprawdź plan lokalnych wydarzeń plenerowych, koncertów czy festynów sportowych. Zorganizuj tam badania przesiewowe z konkretną ofertą tylko dla uczestników. Skontaktuj się z pobliskimi firmami lub szkołami i zaproponuj profilaktyczny program badań ostrości wzroku pt.„Bezpieczne lato”. Na wyobraźnię potencjalnych klientów dobrze zadziała narracja o kierowcy, który wiezie całą rodzinę na wakacje, a przy tym nie widzi wyraźnie drogi. Konsekwencje są oczywiste i wzbudzają poczucie obowiązku, aby temu natychmiast zapobiec. Urozmaicona oferta – okulary dla każdego Nie zapominaj o tym, że masz klientów w różnym wieku. Proponuj zarówno modne okulary dla młodzieży, jak i wygodne modele dla osób starszych. Dzieci również potrzebują ochrony przed słońcem – wprowadź do oferty okulary przeciwsłoneczne dla najmłodszych, podkreślając ich bezpieczeństwo i komfort noszenia. Koniecznie wzbogać portfolio o kolorowe łańcuszki, ściereczki oraz etui, tak aby każdy mógł wybrać sobie jakiś szalony dodatek. W końcu nie od dziś wiadomo, że w wakacje można sobie pozwolić na więcej! Magnes na turystów Jeśli Twój salon jest zlokalizowany w turystycznej miejscowości, zadbaj o ofertę dostosowaną do potrzeb podróżnych. Okulary przeciwsłoneczne„od ręki”, szybkie naprawy okularów czy minizestawy czyszczące mogą okazać się strzałem w dziesiątkę! Postaw na kolorowe wachlarze z nadrukiem, które będą bardzo przyciągać wzrok i przypominać o Twoim salonie. Czas działać! 100 dni do lata to doskonały moment, by zaplanować skuteczne działania marketingowe i zwiększyć sprzedaż. Wykorzystaj ten czas mądrze, aby Twój salon optyczny stał się miejscem, do którego klienci chętnie wrócą – nie tylko przed wakacjami, ale przez cały rok! Jeśli potrzebujesz inspiracji, zapraszam do zaobserwowania mojego profilu na Instagramie: konstelacja_marketingu_js. I już dziś życzę wszystkim udanych wakacji w pięknych słonecznych okularach! strefa eksperta strefa eksperta 68

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=