Justyna Skrzypek ekspertka marketingu, szkoleniowiec, właścicielka firmy konsultingowej „Konstelacja marketingu” oraz salonu „Planeta Optyka” w Warszawie 100 DNI DO LATA, CZYLI JAK ZWIĘKSZYĆ SPRZEDAŻ W SALONIE OPTYCZNYM PRZED WAKACJAMI Lato to czas, gdy nasi klienci szukają nie tylko wygody i ochrony oczu przed słońcem, ale także stylowych dodatków, które podkreślą ich wakacyjny look. Jak wyjść naprzeciw tym potrzebom i odpowiednio przygotować się do sezonu, by zmaksymalizować sprzedaż i zwiększyć lojalność klientów? Oto kilka sprawdzonych strategii, które pomogą Ci skutecznie zwiększyć obroty w salonie optycznym jeszcze przed wakacjami! Promocje sezonowe: rabaty i pakiety Klienci uwielbiają korzystne okazje! Wprowadź specjalne promocje, np. „Druga para okularów przeciwsłonecznych 50% taniej” lub „Bezpłatne szkła barwione do każdej pary okularów korekcyjnych”. Możesz również zaproponować atrakcyjną cenę na pakiety łączące np. okulary przeciwsłoneczne, etui i spray do czyszczenia. Rodzinne pakiety to świetne rozwiązanie, zwłaszcza jeśli chodzi o ochronę przeciwsłoneczną dla dzieci. Wciąż intensywnie pracujemy nad zwiększaniem świadomości rodziców na temat znaczenia wysokiej jakości ochrony wzroku najmłodszych. Najłatwiej zrobić to przez promocje wiązane z okularami dla dorosłych. W komunikacji używaj zwrotów kojarząstrefa eksperta strefa eksperta strefa eksperta cych się z wakacjami i relaksem: oferta last minute, pakiet all inclusive itp. Atrakcyjna ekspozycja modeli Lato to idealny czas, by wyeksponować nowoczesne, modne okulary przeciwsłoneczne. Stwórz dedykowaną witrynę z hasłem „Gotowi na lato?” i zaprezentuj najnowsze kolekcje w aranżacjach przenoszących nas w wakacyjne plenery. Niech to pobudzi wyobraźnię klientów, którzy – czując klimat relaksu i przyjemności – mocno powiążą go z okularami. Także wnętrze salonu powinno wzbudzać skojarzenia z latem. Zastosujmy dyfuzory ultradźwiękowe z naturalnymi olejkami eterycznymi o nutach cytrusowych oraz proponujmy kolorowe napoje z wesołymi słomkami. Bardzo atrakcyjną formą aktywności, wzbudzającą zainteresowanie klientów letnią ofertą, będzie też wakacyjna aranżacja do zdjęć – atrakcyjna kompozycja skusi posiadaczy profili na social mediach do wrzucenia selfie w szałowych okularach do relacji, a przy okazji również do oznaczenia naszego salonu. Dni otwarte i bezpłatne badania Darmowe badanie wzroku to świetny sposób na przyciągnięcie klientów, którzy mogą przy okazji zdecydować się na zakup okularów. Warto zorganizować wydarzenie pod hasłem„Zadbaj o oczy latem” i zaoferować konsultacje z optometrystą, analizę wzroku oraz indywidualne porady dotyczące ochrony oczu przed słońcem. To doskonała okazja, aby zaprezentować klientom wszystkie rozwiązania na słońce: począwszy od barwień z korekcją, poprzez soczewki fotochromowe, aż oprawy z nakładkami. Takie doświadczenie na pewno sprawi, że Twoi klienci zapragną kolejnej pary okularów. 66
RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=