Optyk Polski nr 05(81)/2024

działań marketingowych: w spotkaniach bezpośrednich i… prawie bezpośrednich. To ważniejsze i przyjemniejsze, niż mogłoby się wydawać. Spotkajmy się w „realu” Teraz zapraszam Cię na krótki spacer. Odwiedzimy miejsca, w których bywają Twoi klienci. Ale ważniejsze jest to, że tak naprawdę czekają w nich, aż przedstawisz im swoją ofertę. Pozwól, że Cię oprowadzę, a od jutra będziesz tam bywać regularnie. Idziemy? Spotkania biznesowe W bardzo wielu miastach możesz dołączyć do klubów dla przedsiębiorców. To organizacje, których członkami są właściciele różnych firm. Spotykają się, aby wymieniać się kontaktami oraz wzajemnie się wspierać dzięki rekomendacjom. A przecież miliony Polaków noszą okulary, wymieniają je albo dopiero kupią pierwszą parę. Jak widzisz, przynależność do takiej grupy może zaowocować wieloma nowymi klientami. Wydarzenia dla lokalnych firm Zorganizuj w firmach albo w urzędach przesiewowe badanie wzroku. Możesz też przygotować prelekcję o tym, jak dbać o wzrok – to może być szczególnie przydatne dla większości specjalistów. Na takie spotkanie koniecznie weź ze sobą vouchery rabatowe lub ulotki prezentujące Twój salon optyczny. Postaraj się wręczyć je osobiście każdemu uczestnikowi. Współpraca z lokalnymi stylistkami To prawie jak pomoc ze strony influencerów! Osoby zajmujące się takimi usługami towarzyszą swoim klientom podczas zakupów w sklepach. A przecież okulary również muszą pasować do nowej stylizacji. O ile stylista odzieżowy doskonale zna się na swojej pracy, o tyle Ty jesteś doskonałym stylistą (lub stylistką) okularowym. Ustalcie, żeby stylista przekazał Twoją wizytówkę swojej klientce z odpowiednią rekomendacją. A przy okazji pamiętaj, że znajomy stylista może, a nawet powinien być żywym, chodzącym dowodem profesjonalizmu z okularami z Twojego salonu na nosie. Efektywne współprace Twoje spotkanie z pracownikami firmy okazało się sukcesem? To pomyśl, jakim hitem będzie spotkanie wizażowe organizowane razem z fryzjerką i makijażystką. Albo z kosmetyczką i fizjoterapeutką. Mnóstwo osób z Twojej okolicy będzie chciało szybko i łatwo zdobyć pigułkę wiedzy, młodości, zdrowia i urody. Warto zaprosić do współpracy osobę, która już ma wielu własnych klientów. Jednych skuszą wskazówki na temat urody, a inni przyjdą ze względu na Ciebie – obie strony zyskają nowych klientów. Nie zapomnijcie jednak o tym, że liczy się wartość, którą oferujecie przybyłym osobom: jedni liczą na smaczny poczęstunek, inni na upominek, a większość chce skutecznego rozwiązania swoich problemów (np. z niewyraźnym widzeniem). Bądź prelegentem na konferencji To naprawdę proste, jeżeli masz wiedzę i jesteś gotowy, żeby się nią dzielić. Nawet jeżeli nie uda Ci się wystąpić na TEDx, to poszukaj wydarzeń dla kilkudziesięciu osób, które interesują się zdrowiem i wyglądem. Może w lokalnym centrum kultury organizują spotkanie dla przedsiębiorców albo artystów? Baner reklamowy Nie zawsze musisz osobiście spotykać się z klientami – czasami wystarczy baner. Wiem dobrze, co sądzisz o wszystkich plakatach i ulotkach, które zlewają się w jedną masę. I właśnie tak NIE MOŻE wyglądać Twoja reklama. Musisz się wyróżnić. Jak? Możliwości jest naprawdę wiele. Krzykliwe hasło, grafika, która od razu przyciąga wzrok, nietypowy kształt albo odważna deklaracja. Zastanów się i poszukaj inspiracji, a następnie zapłać za dobre miejsce reklamowe, które„zarobi" dla Ciebie o wiele więcej. Coś jeszcze? Tak. Pamiętaj, że kluczowa jest Twoja kreatywność w każdej sytuacji. Przypomnij sobie te wszystkie godziny zmarnowane na nudnych spotkaniach. I zrób dokładnie odwrotnie niż tamci organizatorzy. Bezcenna rada na koniec Musisz mierzyć skuteczność swoich działań promocyjnych poza Internetem. Wystarczy Ci do tego odrobina chęci i arkusz kalkulacyjny albo nawet kartka i długopis. Po prostu wykształć w sobie nawyk dyskretnego pytania o to, czy klientka lub klient widział Cię na jakimś spotkaniu lub na banerze. A może przyszedł z Twoja ulotką? Dzięki takim notatkom będziesz wiedzieć, która inwestycja była chybiona, a która okazała się strzałem w dziesiątkę. Powodzenia! Bardzo jestem ciekawa Twoich sukcesów. strefa eksperta strefa eksperta strefa eksperta 94

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=