aktburanl żoaści 4. EDYCJA „OKO W OKO Z KRÓTKOWZROCZNOŚCIĄ” RUSZYŁA 2 WRZEŚNIA! KRÓTKOWZROCZNOŚĆ NA II KONGRESIE ZDROWIA DZIECI I MŁODZIEŻY ŚNIADANIE PRASOWE SOCZEWKI FOTOCHROMOWE SENSITY FAST 29 sierpnia odbył się II Kongres Zdrowia Dzieci i Młodzieży pod hasłem: „Przyszłość – Zdrowie – Inwestycja”. Eksperci, w tym specjaliści ochrony wzroku i decydenci w ochronie zdrowia, wspólnie zastanawiali się nad działaniami, jakie należy podjąć, aby budować kapitał zdrowia dzieci. Nie było wątpliwości, że konieczna jest odpowiednia strategia, a jej podstawą powinny stać się profilaktyka i działania systemowe. W trakcie panelu „Zdrowie dzieci i młodzieży – prewencja i interwencja” mocno wybrzmiał problem krótkowzroczności u dzieci, o którym mówiła dr n. med. Joanna Przeździecka-Dołyk. Krótkowzroczność to obecnie największe zagrożenie dla wzroku dzieci, dlatego rozpoczęliśmy kolejną, czwartą już odsłonę ogólnopolskiej kampanii„OKO w OKO z krótkowzrocznością”. Akcja ma na celu uświadomienie zagrożeń związanych z niekorygowaną krótkowzrocznością i jej niekontrolowanym rozwojem, zwrócenie uwagi na rolę wczesnej diagnostyki i interwencji, a także regularnej kontroli wzroku dzieci u specjalisty. Kampania obejmuje działania edukacyjne i reklamowe w internecie (Facebook, Instagram, YouTube, TikTok). Akcję wpiera również komunikacja PR z wybranymi wydawcami (Wysokie Obcasy, Wyborcza, Onet Zdrowie, Medonet, Librus, Zwierciadło, Radio Zet, Forbes Woman, WP Kobieta). Zapraszamy do śledzenia naszych profili na platformach LinkedIn i Facebook, gdzie informujemy o poszczególnych aktywnościach w ramach kampanii. Rolą Hoya Lens Poland jako lidera w obszarze kontroli krótkowzroczności u dzieci jest edukowanie na temat tej wady i docieranie z informacjami jak najszerzej. Dlatego z radością przyjęliśmy zaproszenie Medicover Optyk do udziału w śniadaniu prasowym, podczas którego przedstawiciele prasy i mediów mogli bliżej poznać problem krótkowzroczności, zagrożeń, jakie ze sobą niesie, oraz repertuar możliwych środków zaradczych czy konkretnych działań, jakie mamy obecnie do dyspozycji. O krótkowzroczności opowiadały ekspertki, optometrystki: Martyna Zep z ramienia Już w listopadzie w ofercie SEIKO pojawią się nowe soczewki fotochromowe Sensity Fast. Zapewniają one dynamiczną adaptację do zmieniających się warunków oświetleniowych, rozjaśniając się w pomieszczeniach w bardzo krótkim czasie. Są idealnym wyborem dla aktywnych klientów, którzy często przemieszczają się pomiędzy pomieszczeniami a środowiskiem zewnętrznym. Sensity Fast uzupełni portfolio fotochromowych soczewek SEIKO. Obok Sensity 2, wszechstronnego rozwiązania dającego wyjątkową przejrzystość w pomieszczeniach, oraz Sensity Dark, zapewniającego najciemniejsze zabarwienie nawet w wysokiej temperaturze, tworzą portfolio soczewek światłoczułych SEIKO, dostosowanych do potrzeb szerokiego grona klientów. Soczewki fotochromowe Sensity Fast dostępne będą w dwóch atrakcyjnych kolorach: szarym i brązowym. Ich świetnym uzupełnieniem będzie powłoka SEIKO SRC- -Sun, dostępna od września w ofercie firmy we wszystkich soczewkach fotochromowych, wraz z nowym portfolio powłok SEIKO SRC. Dzięki neutralnemu odbiciu szczątkowemu zapewnia najwyższą estetykę, a redukcja odbić gwarantuje najwyższą jakość widzenia. Wada wzroku jest diagnozowana coraz częściej i u coraz młodszych dzieci, a spowalnianie jej progresji jest de facto zarządzaniem stratą. Kluczowa jest profilaktyka, uwzględniająca przebywanie na zewnątrz, w naturalnym świetle, higienę wzrokową i regularne kontrole wzroku u specjalisty. Eksperci dyskutowali o konieczności wprowadzenia skutecznych działań oraz kompleksowej strategii w obszarze opieki zdrowotnej dzieci i młodzieży. Dlatego tak istotne było podkreślenie tematu problemów wzrokowych dzieci i zaistnienie tej kwestii na forum osób tworzących strategie w ochronie zdrowia. Medicover Optyk oraz Sylwia Kijewska, reprezentująca Hoya Lens Poland. Na spotkaniu była obecna również mama dziewczynki z krótkowzrocznością, dzięki czemu dziennikarze mieli okazję poznać także perspektywę rodzica. Efekty tego spotkania przełożyły się na liczne publikacje w mediach, podnosząc tematykę krótkowzroczności, sposobów kontroli progresji tej wady wzroku oraz działań profilaktycznych. Cieszymy się, że dzięki wspólnym działaniom możemy wzbudzić zainteresowanie opinii publicznej tym problemem, a tym samym skuteczniej przeciwdziałać krótkowzroczności u dzieci! 82
RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=