W bieżącym roku, między 17. a 20. Października, górska stolica Sudetów tradycyjnie będzie gospodarzem Wystawy Optyka, towarzyszącej Kongresowi KRIO. To wydarzenie, które skutecznie łączy funkcję edukacyjną i handlową, stając się jednocześnie doskonałym pretekstem do integracji i wspólnej zabawy przedstawicieli środowiska optycznego w Polsce. Na czym koncentrować się podczas targów? Niewątpliwie każdy z odwiedzających targi branżowe poszukuje na nich czegoś innego. Jedno jest jednak pewne. Mimo faktu, że coraz więcej spraw związanych z funkcjonowaniem salonu optycznego załatwianych jest zdalnie, a rynek daje nam szerokie możliwości wykorzystania platform B2B podczas zakupów online, jako istoty społeczne ciągle jeszcze potrzebujemy kontaktu twarzą w twarz z drugim człowiekiem, także wówczas, gdy łączą nas więzy zawodowe. Targi optyczne to możliwość dotknięcia opraw, przymierzenia ich. To doświadczenia fizyczne, sensualne, zakorzeniające nas w„tu i teraz”. Póki świat sprzedaży okularów w salonach optycznych funkcjonuje w obecnej formie, możliwość wzięcia produktu wprost do ręki nadal pozostaje czymś niezastąpionym i pożądanym. Jak zatem maksymalnie wykorzystać potencjał takich wydarzeń? Na początek spróbujmy zdefiniować personę modelowego klienta w naszym salonie optycznym – jego upodobania modowe, wiek, dominującą płeć. Warto zweryfikować, jaki towar staje się u nas produktem obowiązkowym i najbardziej poszukiwanym. To podstawowe informacje, które pozwolą nam nieco sprecyzować nasze oczekiwania dotyczące konkretnych modeli opraw i okularów przeciwsłonecznych. Warto pamiętać o tym, że okularowa moda jest plastyczna, cechuje ją sezonowość i poddawanie się internetowym trendom. Dlatego podczas wyboru odpowiednich opraw dobrze jest zwracać uwagę na zmieniające się upodobania dotyczące form oraz gam kolorystycznych. Mat, połysk, transparentność, złoto, srebro, różnorodne zdobienia, grafiki czy motywy zaczerpnięte z przyrody – to wszystko cechy produktów, których popularność wśród klienteli fluktuuje w zależności od sezonu i chwilowej mody. Fakt, że okularowe trendy są nie do końca przewidywalne, jest równie piękny i inspirują, co wymagający. W biznesie optycznym obok twardych informacji i pragmatycznego podejścia niezastąpionymi pomocami będą dobry nos i intuicja. Fot. archiwum autora trendy 56
RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=