Optyk Polski nr 05(81)/2024

trendy Są okazje, dzięki którym właściciele salonów optycznych zawsze mogą być na bieżąco, uatrakcyjniając swoje portfolio towarów handlowych. Są okazje, kiedy branża, którą reprezentujemy, w jednym czasie i miejscu może mieć wgląd w technologiczne innowacje wprowadzane do urządzeń produkcyjnych i diagnostycznych. Są okazje, które dają możliwość spojrzenia na swój biznes z perspektywy nie tylko kraju, ale i Europy, a nawet… świata, dając jednocześnie sposobność, aby dzielić się wspólną pasją niezależnie od języka i modowych tradycji. Radek Wiktorowicz aka Ghosteye bloger na www.ghosteye.pl, szkoleniowiec, certyfikowany stylista opraw okularowych i kolorysta To cyklicznie organizowane, jednoczące branżę i niejednokrotnie posiadające długą historię targi optyczne. To wydarzenia, które oferują nie tylko fizyczny dostęp do ogromnej ilości produktów, ale przede wszystkim nieocenione know-how, które dla wielu jest źródłem inspiracji i drogą do japońskiej praktyki kaizen. Ikoniczne stolice światowej mody Ograniczając się wyłącznie do Starego Kontynentu, warto choć raz w życiu poczuć klimat miejsc, które branża optyczna upodobała sobie do organizacji wiodących wydarzeń optycznych o skali globalnej. To dwie destynacje, które rokrocznie stają się stolicami okularowej mody – Mediolan i Paryż. Stolica Lombardii dekadami, reprezentując„wielką czwórkę” (obok Paryża, Nowego Jorku i Londynu), pracowała na miano mekki dizajnu. Od 1958 r. odbywa się tu najsłynniejsze wydarzenie w świecie mody – Fashion Week. Mediolan to doskonała odpowiedź na potrzeby miłośników branży fashion, którzy mogą rozkoszować się ekskluzywnymi zakupami w niezliczonej ilości luksusowych butików z szyldami topowych, światowych marek. Również cyklicznie i od wielu lat można tutaj przepaść z powodu osobliwego przedmiotu definiującego modę – okularów. Aż 51 razy Mediolan był gospodarzem jednych z największych na świecie wydarzeń określanych jako najważniejsze spotkania B2B w branży optycznej – targów Mido! Druga obowiązkowa okularowa destynacja w Europie to niekwestionowana modowa stolica multikulti z Żelazną Damą w tle, od której wiele się zaczęło. To tu, na rogu Avenue des Champs-Élysées, bryluje luksusowa kamienica Louisa Vuittona. To tutaj w 1837 r. powstał słynny Hermès, produkujący bajecznie piękne, kolorowe apaszki, które TARGI OPTYCZNE BEZPOŚREDNI KONTAKT Z PRODUKTEM ZAWSZE W CENIE! przykuwają wzrok w ekskluzywnych, lotniskowych butikach. Paryż to również skupisko domów mody Christiana Diora, Huberta de Givenchy, Pierre’a Cardina, Yvesa Saint Laurenta czy księcia biżuteryjnej mody – Louisa-Françoisa Cartiera. To tutaj Christian Louboutin opatentował czerwoną podeszwę kobiecych szpilek, a René Lacoste – zielonego krokodyla, który zdominował tenisową modę. Miasto sprzeczności, mekka światowej mody, zagłębie światowej kultury, a dla nas – społeczności optycznej – miejsce znane z międzynarodowych targów optycznych Silmo. Na rodzimym gruncie Zawężając krąg poszukiwań okularowych doznań do Polski, koniecznie trzeba wspomnieć o dwóch rodzimych wydarzeniach optycznych, które odbywają się w słynącym z międzynarodowych targów Poznaniu oraz w bardziej kameralnym Karpaczu. 54

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=