NIGHT DRIVE INDEX 1.5 + 65 0,00/+4,00 -0,25/-2,00 49/90 + 70 0,00/+4,00 -0,25/-2,00 49/90 - 70 0,00/-4,00 -2,25/-2,00 49/90 -4,25/-6,00 49/90 INDEX 1.61* + 65 0,00/+6,00 -0,25/-2,00 59/90 - 75 -0,25/-6,00 -0,25/-2,00 59/90 70 -6,25/-10,00 -0,25/-2,00 59/90 75 -0,25/-4,00 -0,25/-4,00 79/90 INDEX 1.5 ŚREDNICA SPH CYL INDEX 1.6 ŚREDNICA SPH CYL NIGHT DRIVE SH UV NIGHT DRIVE SH UV NIGHT DRIVE poprawia widzenie podczas jazdy, zwiększa ostrość, dzięki czemu jazda nocą jest bardziej komfortowa. Soczewki z powłoką Night Drive są niezbędne dla tych, którzy większość czasu spędzają na prowadzeniu samochodu lub podróżowaniu w nocy. SOCZEWKI MAGAZYNOWE 1 e-mail:progresspolska1@wp.pl PRODUCENT SOCZEWEK OKULAROWYCH Okulary – więcej niż funkcjonalność Jeszcze kilkanaście lat temu noszenie okularów było związane głównie z korekcją wzroku oraz ochroną przed promieniowaniem UV. Obecnie oprawy okularowe są istotnym elementem stylizacji i personalnego stylu, a trendy wyznaczają największe domy mody, takie jak: Saint Laurent, Celine, Gucci, Louis Vuitton, Tom Ford czy Givenchy. Dużą rolę w kreowaniu trendów odgrywają także tzw. It girls, których wyborami modowymi inspirują się tysiące kobiet na całym świecie. Bella Hadid i Doja Cat już od kilku miesięcy są widywane w okularach korekcyjnych w estetyce geek chic, które mają być wiodącym trendem sezonu jesień–zima 2024/2025. Trendy w oprawach okularowych Niewątpliwie, moda okularowa i propozycje projektantów odzieży mają wiele wspólnego. Jeśli jakiś kolor pojawia się w dodatkach czy stylizacjach, to najprawdopodobniej sięgnie po niego również branża optyczna. W ubiegłych sezonach wiele propozycji wykorzystywało pastele – oprawy okularowe w takich odcieniach pozwalają rozświetlić twarz, nadać jej blask i delikatny urok, więc grono ich zwolenników wciąż jest spore. Osoby, które nie przepadają za kolorami, mają alternatywę: dobrze poczują się w transparentnych oprawkach, które sprawdzą się zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn. Kolejnym trendem wywodzącym się z mody odzieżowej jest szeroko rozumiany oversize – mogą to być zarówno oprawki metalowe, jak i stworzone z innych materiałów. Można przebierać w wielu kształtach i kolorach, aby jak najlepiej dopasować model do urody, osobowości i preferowanej estetyki. Do często wybieranych opraw okularowych należą również te w stylu vintage – od awiatorek, przez lenonki, aż po cat eye. Modele te występują w wersjach klasycznych albo delikatnie uwspółcześnionych poprzez zastosowanie kolorowych lub transparentnych opraw. W roku 2024 zaspokoimy również gusta tych, którzy lubią nutkę ekstrawagancji – oryginalne, geometryczne kształty (nie tylko okrągłe i prostokątne!) opraw pomagają zbudować fantazyjny i ciekawy look. Na przestrzeni ostatniej dekady, a zwłaszcza po pandemii COVID-19, zdecydowanie zmieniły się oczekiwania klientów salonów optycznych. W ostatnich latach obserwujemy silny trend, który nobilituje okulary, przedstawiając je jako nieodłączny element wizerunku, dobrego samopoczucia, atrakcyjności, kreacji i stylu życia. W wielu przypadkach stają się one nieodłącznym atrybutem tego, co piękne, zharmonizowane, a jednocześnie zdrowe dla wzroku. Warto zauważyć, że współczesna stylistyka okularów podąża za dynamicznymi przemianami społecznymi i wzrastającą świadomością. Dziś okulary są istotną częścią świadomego budowania swojego wizerunku. Poprzez kolor, wielkość, kształt i materiał, z jakiego wykonane są noszone przez nas okulary, manifestujemy swoje przekonania, poglądy i indywidualny styl. Monika Misiak-Tabaczyńska Olaf Tabaczyński Na przyszłość branży optycznej, wiedzę i świadomość naszych klientów najbardziej będą wpływać internet i media społecznościowe. Użytkownicy okularów coraz częściej swoją decyzję zakupową konfrontują z informacjami znalezionymi w internecie. Tam też w pierwszej kolejności szukają produktów, które spełnią ich potrzeby, a do salonu optycznego wybierają się już z pewnym zasobem wiedzy i sprecyzowanymi oczekiwaniami. Należy się spodziewać, że w przyszłości nasi klienci będą coraz lepiej wyedukowani. Zadaniem optyków jest, by czerpali oni widzę od specjalistów od mediów społecznościowych, a nie ze stron internetowych, które dostarczają nierzetelnych czy nieprawdziwych informacji. Musimy też pamiętać, że współcześni klienci są coraz bardziej świadomi i oczekują rozwiązań szytych na miarę. W mojej opinii w perspektywie kliku lat rozwinie się rynek soczewek indywidualnych – także jednoogniskowych. Dzisiejsi 40-latkowie nie jest już tak skłonni do kompromisów, jak ich dziadkowie czy rodzice, zatem będą oni wybierać coraz lepsze, dostosowane do ich potrzeb soczewki okularowe. Magdalena Moczulska 35 Raport specjalny raport specjalny raport specjalny
RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=