Optyk Polski nr 05(81)/2024

od redakcji DRODZY CZYTELNICY, Marian Wójcik Prezes Zarządu Starszy Małopolskiego Cechu Optyków Jesienne wydanie magazynu „Optyk Polski” to numer pełen wartościowych materiałów oraz zapowiedzi nowości, z jakimi specjaliści branży optycznej, właściciele salonów optycznych, optycy i optometryści będą się mogli zapoznać na zbliżającym się jubileuszowym Kongresie KRIO w Karpaczu. To wydarzenie, którego nie sposób przegapić, jeśli chcemy wiedzieć, jakie trendy będą dominowały w kolejnym sezonie, porozmawiać o technologiach i sprzętach wspierających rozwój salonów optycznych czy zapoznać się z nowościami od producentów oprawek, soczewek i akcesoriów. Przy tej okazji polecamy bardzo pomocne artykuły o tym, jak maksymalnie wykorzystać potencjał targów optycznych do wzmocnienia strategii marketingowej salonu optycznego (s. 42) oraz dlaczego bezpośredni kontakt z produktem, oferowany przez wydarzenia branżowe, jest zawsze w cenie (s. 54). W numerze nie mogło zabraknąć merytorycznych artykułów ekspertów. Piszemy m.in. o szczególnych wymaganiach korekcyjnych dzieci (s. 58), doradzamy, jak pomóc klientowi szukającemu pierwszych okularów (s. 84), kontynuujemy wątek parametrów kluczowych dla prawidłowego wykonania korekcji okularowej (s. 88) oraz podpowiadamy, jak skutecznie dobierać soczewki kontaktowe dla nadwzrocznych pacjentów (s. 96). Prawdziwą wisienką na torcie jest materiał „Branża optyczna rośnie” (s. 30) – raport specjalny przedstawiający dynamiczny rozwój branży optycznej w Polsce. Jesień to czas premier wielu nowości, co widać także w naszych artykułach z działów Trendy i Aktualności. Przegląd nowoczesnych urządzeń diagnostycznych i terapeutycznych, przydatnych przy terapii zespołu suchego oka, znajdą Państwo na s. 120, natomiast o trendach na 2025 rok, łączących estetykę z odpowiedzialnością ekologiczną, opowiadamy na s. 46. Redakcja magazynu „Optyk Polski” CO W NUMERZE? STREFA EKSPERTA Kształty okularów 6 Transitions® GEN STM – soczewka pierwszego wyboru w salonie optycznym 10 Okulary to wyraz osobowości, a osobowość jest bezcenna! 14 Jak maksymalnie wykorzystać potencjał targów optycznych do wzmocnienia strategii marketingowej salonu optycznego 42 Korekcja wzroku u dzieci i młodzieży 58 Czy wybór pierwszych okularów musi być trudny? Cz. 2 84 O parametrach istotnych dla prawidłowego wykonania korekcji okularowej, cz. 2 88 Jak pozyskać więcej klientów? 92 Nadwzroczni w soczewkach kontaktowych 96 Trzydziestolatek z doświadczeniem i potencjałem 100 Sztuka zarządzania kryzysem medialnym 106 Odpowiedzialność w pracy optyka i optometrysty 108 RAPORT SPECJALNY Branża optyczna rośnie 30 TECHNOLOGIE Wyposażenie przydatne do diagnostyki i terapii zespołu suchego oka 120 Rozsądna informatyzacja salonu optycznego, cz. 3 124 TRENDY Marka ikon okularowych 4 Styl spotyka ekologię, czyli moda okularowa 2025 46 Jak wykorzystać własną markę opraw okularowych do promocji salonu optycznego? 52 Targi optyczne – bezpośredni kontakt z produktem zawsze w cenie! 54 Ponadczasowy styl, przełomowa estetyka – butik 64 AKTUALNOŚCI Małopolski Cech Optyków 16 Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna 104 Pomorski Cech Optyków 116 Cech Optyków w Warszawie 117 3 WYDAWCA: Małopolski Cech Optyków, ul. Słowiańska 3, 31-141 Kraków; Feniks Media Group, ul. Balicka 136, 30-149 Kraków REDAKCJA: Feniks Media Group, ul. Balicka 136, 30-149 Kraków, wspolpraca@feniksmedia.pl Redaktor naczelny: Dariusz Wajs Zastępca redaktora naczelnego: Radosław Urban Opieka redakcyjna: Agnieszka Szmuc Współpraca: Sławomir Nogaj, dr hab. Jacek Pniewski, Magdalena Moczulska, Sylwia Piskulska-Grzesik, Justyna Walicka, Radosław Wiktorowicz, Monika Misiak-Tabaczyńska, Olaf Tabaczyński, Beata Pałac, Katarzyna Kroner, Katarzyna Gumula-Kubicka, Piotr Kołaczek STUDIO GRAFICZNE: Marcin Masłyk (kierownik studia) Dawid Duszka MARKETING I REKLAMA: Kierownik marketingu wydawnictwa: Grażyna Jancik, 600 064 711, grazyna.jancik@feniksmedia.pl Krzysztof Chachlowski, 600 064 719, krzysztof.chachlowski@feniksmedia.pl PRENUMERATA: optykpolski@feniksmedia.pl Zastrzegamy sobie prawo do skracania i adiustacji tekstów oraz zmiany tytułów. Materiałów niezamówionych nie zwracamy. Przedruki z„Optyka Polskiego”dozwolone są wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą wydawcy. Redakcja nie odpowiada za treść reklam i ogłoszeń. Wydawca ma prawo odmówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy, jeżeli ich treść lub forma są sprzeczne z linią programową lub charakterem pisma oraz wydawcy (art. 36 pkt 4 Prawa prasowego). W magazynie wykorzystano zdjęcia z biblioteki GettyImages.com. Grafika na okładce: reklama firmy Bausch & Lomb Poland sp. z o.o. Przedstawione na okładce produkty są wyrobami medycznymi. Należy używać ich zgodnie z instrukcją lub etykietą. „Optyk Polski” – magazyn dystrybuowany wysyłką pocztową do optyków w całej Polsce, wydawany przy wsparciu merytorycznym Małopolskiego Cechu Optyków. Koordynatorzy projektu „Optyk Polski”: Marian Wójcik (MCO, inicjator projektu„Optyk Polski”), Wojciech Moszyński, Dyrektor Małopolskiego Cechu Optyków Współpraca: Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna PRZEDSTAWIONE W MAGAZYNIE „OPTYK POLSKI” PRODUKTY SĄ WYROBAMI MEDYCZNYMI. NALEŻY UŻYWAĆ ICH ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ LUB ETYKIETĄ.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=