reklama technologie liczyć. Proste urządzenie, wystarczające do wydruku kodów nieprzeźroczystych, kupimy już za ok. 500–800 zł, natomiast bardziej wytrzymałe, pozwalające drukować kody na etykietach przeźroczystych, to wydatek rzędu ok. 2,5 tys. zł. Bez wątpienia warto zainwestować w drukarkę etykiet i czytnik kodów. Podstawowy komplet tych urządzeń nie powinien kosztować więcej niż 1 tys. zł, a jego posiadanie niesie ze sobą wiele zalet. Ekspozycja towarów (głównie opraw) jest dla klienta estetyczna i czytelna, sprzedaż jest szybsza i wolna od pomyłek, a wykonanie inwentaryzacji znacząco usprawnione. Czytnik i drukarka etykiet mogą być wykorzystane także do innych celów niż gospodarka magazynowa. Przykładem mogą być kody rabatowe, karty podarunkowe, vouchery. Wszystko zależy od możliwości systemu sprzedażowego, który posiadamy lub zamierzamy kupić, a bez którego, co warto podkreślić, wspomniane urządzenia są bezużyteczne. Programy antywirusowe Zagrożenie złośliwym oprogramowaniem istnieje od początku ery komputerów osobistych. Co jakiś czas pojawiają się coraz to wymyślniejsze i jeszcze bardziej szkodliwe techniki ataku – do wirusów niszczących pliki dołączyły programy kradnące dane, umożliwiające przejęcie kontroli nad komputerem czy pomagające w wymuszaniu okupów w zamian za odszyfrowanie danych na zaatakowanym dysku. Codziennie w sieci pojawiają się nowe niebezpieczne programy albo zmodyfikowane wersje starszych, dobrze znanych. Najskuteczniejszym sposobem obrony jest połączenie ostrożności, rozsądku oraz dobrego programu antywirusowego. Unikanie ryzykownych zachowań (np. otwierania przypadkowych stron www, pobierania załączników otrzymanych od obcych osób czy instalowania nieznanych aplikacji) zdecydowanie zmniejsza ryzyko infekcji komputera. Znacznie większą pewność i bezpieczeństwo dają jednak programy, które potrafią sprawdzić każdy otwierany plik, porównać jego zawartość z wzorcami (sygnaturami) znanych wirusów, a następnie przeanalizować kod skryptów i programów w poszukiwaniu potencjalnie destrukcyjnych fragmentów. Trzeba pamiętać, że ochrona komputera to proces, a nie jednorazowa czynność. Raz zainstalowany program antywirusowy musi być regularnie uruchamiany, a jego baza wirusów powinna być aktualizowana na bieżąco – gdy tylko producent opublikuje nową wersję. W przeciwnym wypadku przydatność tego narzędzia radykalnie się zmniejsza. Owszem, będzie ono potrafiło rozpoznać zagrożenia sprzed ostatniej aktualizacji, ale najprawdopodobniej nie poradzi sobie z wirusami odkrytymi wczoraj. Usługi IT w marketingu Przemyślana i dobrze skonfigurowana pod kątem sprzętu, oprogramowania i zainstalowanych aplikacji infrastruktura komputerowa w salonie to nie tylko bezpieczeństwo w przechowywaniu danych czy łatwość obsługi klienta, ale także… nieocenione narzędzie do zwiększania liczby klientów regularnie korzystających z oferowanych usług. W osiągnięciu tego celu mogą pomóc nowoczesne narzędzia i usługi marketingowe. Rozsyłanie informacji o promocjach pocztą elektroniczną czy za pośrednictwem wiadomości SMS i MMS może przynieść więcej korzyści, jeśli postawimy na przemyślany model kontaktu z klientami. Dla przykładu, wysyłką i treścią korespondencji można sterować na podstawie posiadanych przez salon danych o klientach, przygotowując dla nich np. indywidualne promocje urodzinowe czy rocznicowe, vouchery w reakcji na odwiedziny strony internetowej salonu, zniżki za zalogowanie się na profilu klienta po dłuższej przerwie itp. Wiele skutecznych narzędzi marketingowych udostępniają media społecznościowe i wyszukiwarki. Aby je w pełni wykorzystać, trzeba jednak dysponować solidną wiedzą i doświadczeniem. Sprawdzona alternatywa to skorzystanie z usług firm, które zajmują się optymalizacją marketingu internetowego pod kątem potrzeb klientów. 125
RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=