e-wydanie Optyk Polski nr 80

od redakcji DRODZY CZYTELNICY, Marian Wójcik Prezes Zarządu Starszy Małopolskiego Cechu Optyków Witamy w kolejnym wydaniu „Optyka Polskiego” – magazynu dla profesjonalistów z branży optycznej, w którym czeka na Państwa nowa porcja praktycznej wiedzy branżowej. Co przygotowaliśmy dla Państwa tym razem? Salon optyczny to miejsce, w którym klient oczekuje spersonalizowanego doradztwa w zakresie ochrony i korekcji wzroku. Jakie kompetencje powinien mieć supersprzedawca? Co łączy policję w Los Angeles i dobór okularów? Czy i w jakim zakresie sprzedawca w salonie optycznym powinien być jednocześnie psychologiem? Na te i inne pytania odpowiada w swym artykule Radek Wiktorowicz. Lato w pełni, a zatem w tym numerze nie mogło zabraknąć tematów związanych z ochroną narządu wzroku przed światłem słonecznym. Zapraszamy do lektury tekstu Justyny Walickiej pt. „Nakładki słoneczne – czy to właściwe rozwiązanie?”. Jednym z zagadnień interesujących stylistów opraw okularowych są tzw. barwione soczewki okularowe. W swym kolejnym artykule Olaf Tabaczyński i Monika Misiak-Tabaczyńska omawiają powody i cele barwienia soczewek okularowych. W „Strefie eksperta” czekają na Państwa także materiały poświęcone: parametrom istotnym dla prawidłowego wykonania korekcji okularowej, filtrom selektywnym, które są dobrym rozwiązaniem dla zdrowych i aktywnych osób, rodzajom soczewek okularowych oraz soczewkom progresywnym. W ostatnim z wymienionych artykułów Sylwia Piskulska-Grzesik obala krążące wśród klientów mity dotyczące popularnych „progresów”. Z kolei dr hab. Jacek Pniewski w swym tekście przybliża zagadnienie soczewek kontaktowych dla krótkowidzów. W dziale „Technologie” znajdą Państwo 2. odsłonę cyklu poświęconego informatyzacji salonu optycznego oraz materiał pt. „Jak wybrać automat szlifierski?”. Stałe miejsce w naszym magazynie zajmują oczywiście aktualności z życia cechów i innych organizacji optycznych, jak również przegląd najnowszych trendów branżowych i oprawek okularowych. Zachęcamy do obejrzenia oprawek, które będą modne w sezonie lato/jesień 2024. Życzymy przyjemnej i owocnej lektury. Redakcja magazynu „Optyk Polski” CO W NUMERZE? STREFA EKSPERTA Stylizacja okularów 4 Nakładki przeciwsłoneczne – czy to właściwe rozwiązanie? 30 O parametrach istotnych dla prawidłowego wykonania korekcji okularowej 50 Soczewki progresywne: obalamy mity krążące wśród klientów 54 Filtry selektywne: dobre rozwiązanie dla zdrowych i aktywnych osób 60 Rodzaje soczewek okularowych 62 Soczewki kontaktowe dla krótkowidzów 68 Jak inspirować klientów? 72 Nie tylko optyka jest kobietą 77 TECHNOLOGIE Rozsądna informatyzacja salonu optycznego, cz. 2 74 Jak wybrać automat szlifierski? 82 TRENDY Spersonalizowane doradztwo w salonie optycznym 22 Eventy w salonach optycznych – innowacyjny sposób na przyciągnięcie klientów i budowanie lojalności 26 Zaczarowani kolorami, czyli barwione soczewki w procesie stylizacji opraw okularowych 34 Butik „Trendy na lato/jesień 2024” 37 AKTUALNOŚCI Małopolski Cech Optyków 14 Pomorski Cech Optyków 60 Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna 78 Cech Optyków w Warszawie 80 9 WYDAWCA: Małopolski Cech Optyków, ul. Słowiańska 3, 31-141 Kraków; Feniks Media Group, ul. Balicka 136, 30-149 Kraków REDAKCJA: Feniks Media Group, ul. Balicka 136, 30-149 Kraków, wspolpraca@feniksmedia.pl Redaktor naczelny: Dariusz Wajs Zastępca redaktora naczelnego: Radosław Urban Opieka redakcyjna: Agnieszka Szmuc Współpraca: Sławomir Nogaj, dr hab. Jacek Pniewski, Magdalena Moczulska, Sylwia Piskulska-Grzesik, Justyna Walicka, Radosław Wiktorowicz, Monika Misiak-Tabaczyńska, Olaf Tabaczyński, Beata Pałac, Katarzyna Kroner, Katarzyna Gumula-Kubicka, Piotr Kołaczek STUDIO GRAFICZNE: Marcin Masłyk (kierownik studia) Dawid Duszka MARKETING I REKLAMA: Kierownik marketingu wydawnictwa: Grażyna Jancik, 600 064 711, grazyna.jancik@feniksmedia.pl Krzysztof Chachlowski, 600 064 719, krzysztof.chachlowski@feniksmedia.pl PRENUMERATA: optykpolski@feniksmedia.pl Zastrzegamy sobie prawo do skracania i adiustacji tekstów oraz zmiany tytułów. Materiałów niezamówionych nie zwracamy. Przedruki z„Optyka Polskiego”dozwolone są wyłącznie za uprzednią pisemną zgodą wydawcy. Redakcja nie odpowiada za treść reklam i ogłoszeń. Wydawca ma prawo odmówić zamieszczenia ogłoszenia i reklamy, jeżeli ich treść lub forma są sprzeczne z linią programową lub charakterem pisma oraz wydawcy (art. 36 pkt 4 Prawa prasowego). W magazynie wykorzystano zdjęcia z biblioteki GettyImages.com. Grafika na okładce: reklama firmy Optimex Group. Przedstawione na okładce produkty są wyrobami medycznymi. Należy używać ich zgodnie z instrukcją lub etykietą. „Optyk Polski” – magazyn dystrybuowany wysyłką pocztową do optyków w całej Polsce, wydawany przy wsparciu merytorycznym Małopolskiego Cechu Optyków. Koordynatorzy projektu „Optyk Polski”: Marian Wójcik (MCO, inicjator projektu„Optyk Polski”), Wojciech Moszyński, Dyrektor Małopolskiego Cechu Optyków Współpraca: Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna PRZEDSTAWIONE W MAGAZYNIE „OPTYK POLSKI” PRODUKTY SĄ WYROBAMI MEDYCZNYMI. NALEŻY UŻYWAĆ ICH ZGODNIE Z INSTRUKCJĄ LUB ETYKIETĄ.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=