e-wydanie Optyk Polski nr 80

NIE TYLKO OPTYKA JEST KOBIETĄ Jak wykorzystać rosnącą siłę nabywczą portfeli kobiet w marketingu salonu optycznego? Współczesny świat dynamicznie się zmienia, a kobiety odgrywają w nim coraz większą rolę. Wzrost ich udziału w edukacji, polityce, biznesie i nauce przekłada się na rozwój społeczny i gospodarczy, a zaangażowanie w organizacje działające na rzecz praw człowieka i ochrony środowiska mają znaczący wpływ na kształtowanie zachowań konsumenckich. Portfele stają się coraz grubsze Kobiety coraz częściej zajmują wysokie stanowiska, co przekłada się na większą siłę nabywczą ich portfeli. Dodatkowo to one odpowiadają za znaczną część decyzji zakupowych w gospodarstwach domowych, wpływając na wybory w różnych kategoriach produktów. Dynamicznie wzrasta liczba kobiet niezależnych finansowo. Coraz więcej pań zdobywa wykształcenie wyższe, co prowadzi do lepszych perspektyw zawodowych i większych dochodów. Kobiety również coraz częściej angażują się w inwestycje i planowanie finansowe, co zwiększa ich pozycję ekonomiczną Kobiety stanowią też szalenie ważny segment rynku dóbr luksusowych, co wpływa na strategie marketingowe marek. Bardzo duża część wydatków kobiet jest kierowana do segmentu zdrowia, co wpływa na znaczący rozwój tej branży, a optyka jest tutaj jedną z kluczowych dziedzin. Strategie marketingowe Wszystkie wymienione czynniki mają istotny wpływ na strategie marketingowe, a także na rozwój wielu branż. Marki, które skutecznie adresują potrzeby kobiet, zyskują lojalne klientki. Kobiety są świadome jakości produktów i usług, co wpływa na ich wybory konsumenckie. Tego trendu, na szczęście, nie da się zatrzymać. Dobrze przygotowana strategia marketingowa, która go uwzględnia, może wygenerować niesamowite korzyści dla salonu optycznego i to zarówno w krótkiej, jak i w długiej perspektywie. Kiedy prowadzę szkolenia lub konsultacje marketingowe z polskimi optyczkami w całym kraju, zdumiewa mnie fakt, że niby wiemy o fakcie rosnącej sile nabywczej portfeli kobiet, a mimo to z jakiegoś powodu cały czas ignorujemy widok pędzącego pociągu z nowymi klientkami, sięgając jedynie po tradycyjne metody promocji naszej oferty, posiłkując się przekazem adresowanym głównie do mężczyzn. Warto zauważyć jak wiele reklam, chociażby szkieł progresywnych czy powłok antyrefleksyjnych, nadal pokazuje mężczyzn jako super bohaterów. Zbuduj przewagę konkurencyjną Każdy, kto uświadomi sobie, jak ważnymi klientkami są kobiety i jak mocno decydują o zakupie okularów nie tylko dla siebie, ale też dla męża, partnera, dziecka, rodziców – wygrywa na starcie i buduje silną przewagę konkurencyjną. Jeśli jesteś osobą przedsiębiorczą i prowadzisz salon optyczny, nie ma nic prostszego sposobu na pozyskanie grupy nowych, lojalnych klientek niż poprzez organizację przestrzeni, gdzie kobiety będą mogły się integrować, motywować do niesamowitych projektów i dzielić doświadczeniami, w tym związanymi z Twoim salonem, rozwiązaniami optycznymi i kolekcjami opraw okularowych. Warto być inspiracją – osobą będącą liderem, która wyznacza trendy. Lokalne zaangażowanie w działania aktywnych kobiet będzie ważne dla Twoich klientek, co jeszcze bardziej wzmocni ich przywiązanie do Twojej marki. Korzystaj z tego i twórz materiały promocyjne, reklamy uwzględniające wartości i zainteresowania kobiet, bo to gwarantuje zbudowanie silnych więzi z Twoim salonem optycznym. Promuj kobiety w swoim zespole i pozwalaj im na bycie sobą, na eksponowanie swojej wyjątkowości, a przez to przyciąganie bardzo różnorodnych grup klientów. Działaj w oparciu o sprawdzone podstawy, ale pozwól wyjątkowym osobowościom rozwijać się pod Twoimi skrzydłami, inspiruj, pokazuj nowe rozwiązania i wspieraj w odważnym podejściu do sprzedaży. Wdrożenie takiej strategii pomoże zdobyć nie tylko nowe klientki, ale przede wszystkim zaangażuje emocjonalnie lojalne ambasadorki. Kobiety kochają być częścią większej grupy, gdzie dobra energia krąży, a nowe przyjaźnie rozwijają się dynamicznie. Gwarantuję, że wprowadzenie takiej strategii do Twojego salonu optycznego będzie procentować w przyszłości. Już wkrótce podzielę się z Wami Zapraszamy na pierwsze w naszej branży optycznej wydarzenie, które integruje wszystkie kluczowe aspekty wspierające dynamiczny i nowoczesny rozwój salonu optycznego. Premiera OPTICAL BUSINESS MASTERCLASS już 29 września (niedziela) w Warszawie! Razem z Sylwią Piskulską-Grzesik (Optyczne Rewolucje) oraz Katarzyną Gubernat (poprostuokulary) pokażemy Wam w ciągu jednego dnia wszystkie nasze sprawdzone super metody na nowoczesny marketing, skuteczną sprzedaż i unikalny sposób doboru opraw okularowych. Wyjątkowe połączenie wiedzy, doświadczenia i osobowości trzech ekspertek branży optycznej to gwarancja na pozyskanie nowych klientów w Twoim salonie. Patronem medialnym tego wydarzenia jest Magazyn Optyk Polski oraz Magazyn OKO. Formularz rejestracyjny i szczegóły wydarzenia znajdziecie na stronie www.opticalbusinessmasterclass.pl. Czekamy właśnie na Ciebie! Gwarantujemy ogromną dawkę wiedzy, dobrej energii i inspiracji! strefa eksperta strefa eksperta strefa eksperta Justyna Skrzypek ekspertka marketingu, szkoleniowiec, blogerka, autorka programu„Będzie dobrze”, właścicielka firmy konsultingowej KONSTELACJA MARKETINGU kolejnymi sprawdzonymi pomysłami, jak wykorzystać kreatywną moc nowoczesnego marketingu, aby zdobywać kolejne rzesze klientek i klientów i sprawiać, aby wracali do nas regularnie. 77

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=