Mit 3: Nie da się w nich chodzić po schodach. Fakt: Każdy specjalista wie, że schody mogą być największym wyzwaniem dla nowego użytkownika okularów progresywnych. A na szczycie listy są dotychczasowe nawyki klienta. Należy go poinformować, aby - chodząc po schodach - bardziej się pochylał, dzięki czemu będzie patrzeć na stopnie przez strefę z korekcją do dali. Chodzi więc w zasadzie o wykształcenie nowego nawyku. Mit 4: Nie nadają się do pracy przy komputerze. Fakt: To zależy od sytuacji. Użytkownicy laptopów zazwyczaj są blisko ekranów. W pozostałych przypadkach monitor lub monitory mogą znajdować się dalej od oczu. Natomiast okulary progresywne uwzględniają widzenie w odległościach pośrednich – w przeciwieństwie do dwuogniskowych – czyli właśnie dla znajdującego się na wyciągnięcie ręki monitora. Różne odległości od monitorów, jak również wiele godzin pracy przy biurku mogą potęgować uczucie dyskomfortu i zmęczenia. Wówczas dobrze mieć ze sobą parę okularów biurowych. Mit 5: Są idealne do wszystkiego i zastępują wszystkie inne pary okularów. Fakt: Prawdą jest, że progresy pomagają widzieć lepiej w większości sytuacji. Może się jednak zdarzyć tak, że druga para okularów do bliży lub biurowych okaże się niezbędna. Mimo że okulary progresywne to nowoczesne rozwiązanie, nadużyciem byłoby stwierdzenie, że inne pary od teraz są zbędne. Potwierdzi to na przykład mechanik samochodowy, patrzący często w górę, a także pasjonat czytania w łóżku, ze wzrokiem stale skierowanym w dół. Każdy doradca wie, że klienci potrzebują okularów – przecież w tym celu przekraczają próg salonu optycznego. Dobry doradca rozumie, że przy sprzedaży okularów progresywnych należy wziąć pod uwagę wiele czynników, o których może nam powiedzieć klient, między innymi jego styl życia. Nastawienie klienta do okularów może się zmienić (pozytywnie albo negatywnie) m.in. ze względu na: • porę roku, • porę dnia, • zmęczenie, • stres, • głód, • chorobę, • narodziny wnuka • i wiele innych zmiennych. Wszystko to odczuwane jest indywidualnie, każdy na swój sposób reaguje na zmiany. Pewne jest jedno: jeśli w danej chwili coś klientowi przeszkadza, uwiera go, drażni lub męczy, to będzie bardziej skłonny do odrzucenia naszej propozycji i krytykowania dobrego obiektywnie produktu, jakim bez wątpienia są okulary progresywne. Wizyta klienta w salonie jesienną porą oznacza, że oczekuje on rozwiązania dobrze sprawdzającego się w pomieszczeniach i przy sztucznym świetnie. Z kolei zakup okularów wiosną potwierdza oczekiwania związane z aktywnością, sportem, nasłonecznieniem i widzeniem w dal. A skoro już o tym piszę, czas zadać sobie kolejne ważne pytania. • Czy nasz klient dostał propozycję przeciwsłonecznych okularów progresywnych? • Czy klient ma inne, dodatkowe okulary, które zakłada w dni słoneczne zamiast progresów? Posiadamy wiedzę, jakie czynniki wpływają na decyzję klienta, a także o sposobach powstawania mitów. Chociaż nie mają one wiele wspólnego z faktami, w codziennej praktyce w salonie warto reagować z powagą i szacunkiem na wszystkie, nawet najbardziej niedorzeczne zastrzeżenia. SILMO 2024: POŁĄCZENIE TERAŹNIEJSZOŚCI I PRZYSZŁOŚCI Targi SILMO Paris 2024 przygotowują się na powitanie najważniejszych przedstawicieli branży optycznej z udziałem ponad 900 wystawców i 1500 marek ze 144 krajów. To wydarzenie, którego nie można przegapić, odbędzie się w dniach od 20 do 23 września 2024 r. na powierzchni 75 000 m² (hale 6 i 7), zapewniając platformę prezentacji najnowszych osiągnięć technologicznych, innowacji produktowych i trendów, które kształtują przyszłość sektora optycznego w skali globalnej. Sukces SILMO Paris wynika z prezentowania kompleksowej oferty, obejmującej wszystkie komponenty branży: okulary, soczewki, maszyny, wyposażenie punktów sprzedaży, marki i centra zakupowe, szkolenia itp. Eric Lenoir, dyrektor targów SILMO, podkreśla wpływ sztucznej inteligencji na przemysł optyczny:„Od projektowania inteligentnych okularów wykorzystujących sztuczną inteligencję po rewolucyjne narzędzia dla optyków – możliwości są ogromne. Wyobraźmy sobie okulary, które dzięki zintegrowanej kamerze potrafią błyskawicznie przetłumaczyć tekst na inny język, albo urządzenia, które wykrywają poważne problemy zdrowotne, takie jak zawał serca czy choroba Parkinsona. Ta szybka ewolucja wymaga szybkiego dostosowania specjalistów: bez odpowiedniego szkolenia sztuczna inteligencja może potencjalnie zastąpić tradycyjnych optyków”. Przedstawicielstwo targów SILMO w Polsce: Międzynarodowe Targi Francuskie tel.: 48 22 815 64 55 e-mail: promopol@it.pl strefa eksperta strefa eksperta strefa eksperta 56
RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=