e-wydanie Optyk Polski nr 80

aktburalnżoaści NOWOŚCI Z POWŁOKĄ HI-VISION LONGLIFE UV CONTROL WALKA Z KRÓTKOWZROCZNOŚCIĄ MUSI BYĆ PRIORYTETEM. #ACTNOW NOWE PORTFOLIO SEIKO SUPER RESISTANT CLEAR Krótkowzroczność jest obecnie jednym z największych zagrożeń dla zdrowia oczu. Już teraz dotyka 30% światowej populacji, a przewiduje się, że do 2050 r. będzie się z nią zmagała połowa ludzi na świecie. Krótkowzroczność u dzieci jest rosnącym globalnym problemem ze względu na takie czynniki jak m.in. zwiększona aktywność w bliży i spędzanie mniejszej ilości czasu na świeżym powietrzu. Brakuje też świadomości, czym jest krótkowzroczność i jaki jest jej wpływ na życie dzieci z krótkowzrocznością i ich rodziców. W Hoya Vision Care wierzymy, że zajęcie się tym problemem jest naszym obowiązkiem, dlatego podejmujemy działania edukacyjne mające na celu zwiększenie świadomości i apelujemy do organizacji zdrowia publicznego o nadanie priorytetu dla działań ograniczających krótkowzroczność, zapewniających jej wczesne wykrywanie i budowanie świadomości, z jakimi problemami wiąże się ta wada wzroku. Tematy te zostały podniesione 31 maja w Genewie podczas Światowego Szczytu Zdrowia (ang. Global Health Summit), w którym brał udział Alexandre Montague, CEO Hoya Vision Care. Obecni podczas tego wydarzenia reprezentanci firm z sektora opieki zdrowotnej, szefowie start-upów i przedstawiciele rządów dyskutowali, jak można wprowadzać innowacje, aby stworzyć zrównoważoną i zdrowszą przyszłość. Poruszali też temat kluczowej roli sektora prywatnego w osiągnięciu tego celu. Hoya wprowadza do oferty magazynowe soczewki Hilux 1.50 UV HVL UV Control, Hilux Eyas 1.60 HVL UV Control oraz Nulux Eyas 1.60 HVL UV Control. Marka SEIKO cieszy się zaufaniem ludzi na całym świecie. Jej wysoka rozpoznawalność wynika z nieustannej innowacyjności, zaawansowania technologicznego, wysokiej jakości i nowoczesnego wzornictwa. W lutym bieżącego roku rozpoczęła się produkcja soczewek SEIKO w Laboratorium Soczewek Recepturowych w Piasecznie, a we wrześniu firma wprowadzi na rynek zupełnie nowe portfolio powłok antyrefleksyjnych SEIKO Super Resistant Clear (SRC), obejmujące pięć dopasowanych do stylu życia klientów produktów. Flagowa powłoka premium z nowego portfolio, o nazwie SEIKO SRC-Ultra, wyróżnia się niezwykle estetycznym złoto-miedzianym kolorem refleksu szczątkowego. Zapewnia najwyższy poziom przejrzystości i zwiększoną wytrzymałość na zarysowania. W nowym portfolio znajdziemy również specjalistyczną powłokę zaprojektowaną z myślą o kierowcach, o nazwie SEIKO SRC-Road. Zapewnia wyjątkową przejrzystość w warunkach słabego oświetlenia oraz redukuje rozpraszające refleksy od reflektorów i innych źródeł światła. SEIKO SRC-Screen to z kolei powłoka dostosowana do nowoczesnych wymagań cyfrowego świata. Zmniejsza zmęczenie oczu spowodowane długotrwałym korzystaniem z ekranów i ekspozycją na światło niebieskie. Powłoka SEIKO SRC-Sun jest natomiast przeznaczona do soczewek barwionych, fotochromowych oraz polaryzacyjnych. Poprawia kontrast i zapewnia optymalną jakość widzenia na zewnątrz, z zachowaniem naturalnych kolorów. W nowym portfolio znajdziemy również SEIKO SRC-One – uniwersalną powłokę antyrefleksyjną premium z wytrzymałą, antystatyczną powierzchnią, dla łatwiejszego utrzymania czystości i dłuższej przejrzystości. Wszystkie nowo wprowadzane powłoki SRC redukują odbicia promieniowania UV od wewnętrznej powierzchni soczewki. W połączeniu z wysokoindeksowymi materiałami SEIKO zapewnia 100% ochrony przed promieniowaniem UV. Wybrane soczewki SEIKO z powłokami SEIKO SRC-Ultra oraz SEIKO SRC-One będą produkowane w polskim laboratorium, dzięki czemu klienci otrzymają do nich dostęp w najkrótszym możliwym czasie (48 godzin przeznaczonych na produkcję i jeden dzień na dostawę). Powłoki z nowego portfolio SRC pojawią się również w ofercie soczewek magazynowych SEIKO. – Nadszedł czas, aby nasze ekosystemy opieki zdrowotnej współpracowały i razem działały na rzecz świadomości i edukacji. Nasze dzieci zasługują na coś lepszego: nie można ignorować wpływu krótkowzroczności na ich edukację i jakość życia – mówi Alexandre Montague. – Sukces naszych soczewek do spowalniania progresji krótkowzroczności MiYOSMART to dopiero początek. Musimy zwiększyć wysiłki na rzecz podnoszenia świadomości, edukowania specjalistów ochrony wzroku i informowania rodziców o znaczeniu wczesnej diagnozy i dalszego postępowania. HOYA Vision Care wzywa zatem do podjęcia pilnych działań dążących do złagodzenia obciążeń związanych z krótkowzrocznością poprzez uczynienie z niej globalnego priorytetu dla rządów i organów zdrowia publicznego w celu zapewnienia wczesnego wykrywania, zwiększenia edukacji i świadomości. Pilna potrzeba nadania priorytetu krótkowzroczności wynika z jej wieloaspektowego wpływu na pacjentów, społeczności i systemy opieki zdrowotnej. Ponieważ częstość występowania krótkowzroczności rośnie, konieczne jest, aby rządy i organy zdrowia publicznego priorytetowo traktowały tę wadę wzroku jako problem zdrowia publicznego, w celu poprawy jakości życia dzieci dotkniętych krótkowzrocznością, ograniczenia powikłań związanych z tą wadą wzroku oraz edukowania w zakresie działań profilaktycznych. To doskonałe uzupełnienie dotychczasowej oferty magazynowych, bezbarwnych soczewek okularowych. Soczewki oferują wyjątkową przejrzystość i klarowność obrazu. Posiadają pełną ochronę przed promieniowaniem UV, a w połączeniu z powłoką antyrefleksyjną Hi-Vision LongfLife UV Control zapewniają ochronę przed promieniami odbitymi od wewnętrznej powierzchni soczewki. Soczewki będą dostępne w sprzedaży od 19 sierpnia 2024 r., z dostawą w 24 godziny. 53

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=