„POLSKA W OKULARACH” – otwieramy oczy Polaków na zdrowy wzrok Z Łukaszem Rutą, Commercial Director JZO oraz Eweliną Macugą-Strojek, Head of Trade Marketing Poland & Baltics EssilorLuxottica rozmawiamy o tym, w jaki sposób JZO poprzez nową kampanię edukacyjną „POLSKA W OKULARACH” angażuje się w edukację społeczeństwa i zapewnia wsparcie dla niezależnych Optyków, aby wspólnie tworzyć lepszą przyszłość dla branży optycznej. redakcja: w marcu rozPoczęła się nowa ogólnoPolska kamPania edukacyjna jzo „Polska w okularacH”. skąd Pomysł na taką inicjatywę? Łukasz Ruta: w jzo mamy blisko 80-letnie doświadczenie związane z branżą optyczną i od wielu lat współpracujemy z niezależnymi optykami, monitorujemy rynek i potrzeby klientów. widzimy, że w branży optycznej zachodzą istotne zmiany. Żyjemy w społeczeństwie starzejącym się, co bezpośrednio przekłada się na potrzeby wzrokowe Polaków. według danych gus, liczba osób po 40. roku życia w Polsce wzrośnie do 22 milionów w ciągu najbliższych 10 lat. oznacza to, że ponad połowa Polaków będzie potrzebować soczewek progresywnych. Pozycja lidera zobowiązuje nas do tego, by dokładnie analizować potencjalne scenariusze i niejednokrotnie pokazywaliśmy, że jesteśmy w stanie wyprzedzać trendy. dlatego, wychodząc naprzeciw potrzebie dostarczania produktów odpowiadających nowym potrzebom oraz rosnącej wśród konsumentów chęci zdobywania wiedzy na temat zdrowia wzroku, ruszyliśmy z ogólnopolską kampanią edukacyjną „Polska w okularacH”. dzięki kampanii możemy aktywnie angażować się w edukację społeczeństwa na temat ochrony wzroku. Ewelina Macuga-Strojek: warto wspomnieć również o zbliżającym się 80-leciu jzo, które jest dla nas nie tylko okazją do świętowania, ale również momentem refleksji nad tym, jak daleko doszliśmy i w jakim kierunku zmierzamy. w jzo od wielu lat działalności kładziemy nacisk na edukację społeczeństwa na temat znaczenia zdrowia wzroku. w myśl misji grupy essilorluxottica, która brzmi „see more. Be more.”, regularnie angażujemy się w akcje społeczne właśnie po to, aby poprawiać życie innych poprzez poprawę ich widzenia. jako partner biznesowy niezależnych optyków, stawiamy na dzielenie się wiedzą i wsparciem w rozwoju salonów optycznych. organizowane przez nas eksperckie wizyty w nowoczesnym laboratorium jzo w jeleniej górze zawsze cieszą się ogromnym zainteresowaniem, podobnie jak wizyty ambasadorki soczewek Progresywnych jzo marzeny rogalskiej w salonach optycznych. jak na lidera branży przystało, idziemy dalej – nasza najnowsza inicjatywa, kampania edukacyjna „Polska w okularacH”, to kolejny krok na drodze edukacji i współpracy. redakcja: jaki jest cel i do kogo skierowana jest kamPania? Łukasz Ruta: konsumenci 40+ to nie tylko coraz liczniejsza, lecz także coraz bardziej wymagająca, zróżnicowana i skomplikowana pod względem indywidualnych cech, preferencji oraz stylów życia grupa. zmieniający się styl życia, rosnąca świadomość zdrowotna oraz postęp technologiczny sprawiają, że klienci poszukują coraz bardziej zaawansowanych produktów optycznych, które nie tylko korygują ich wady wzroku, ale również zapewniają komfort i ochronę. dla nas oznacza to konieczność dostarczania całemu spektrum pacjentów (od tych najmłodszych po zaawansowanych prezbiopów) coraz bardziej spersonalizowanych rozwiązań optycznych. w jzo stale poszerzamy ofertę o najnowsze technologie i rozwiązania, które poprzez poprawę wzroku zapewnią klientom lepszą jakość życia, a przy tym będą odpowiadać indywidualnym potrzebom i preferencjom. kampania „Polska w okularacH” pozwala nam dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców i pokazać jej korzyści płynące z wyraźnego widzenia. Ewelina Macuga-Strojek: dzięki kampanii możemy kontynuować naszą misję, w ramach której zwiększamy świadomość, edukujemy na temat ochrony wzroku oraz pokazujemy, jak poprawa jakości widzenia zmienia jakość życia. „Polska w okularacH” pozwala nam również pokazać, jak ważne są regularne badania wzroku i podkreślić, że problemy z widzeniem mogą być łatwo diagnozowane i skutecznie rozwiązywane dzięki odpowiedniej korekcji okularowej. redakcja: „Polska w okularacH” to nie tylko edukacja, ale równieŻ wsParcie Biznesowe dla oPtyków. w jaki sPosóB kamPania moŻe Pomóc oPtykom rozwijać Biznes? Łukasz Ruta: w ramach kampanii działamy dwutorowo. szerzymy świadomość na temat zdrowia wzroku wśród konsumentów oraz wspieramy rozwój naszych partnerów biznesowych. za pomocą spersonalizowanych przekazów marketingowych podkreślamy wagę profilaktyki oraz profesjonalnego doboru soczewek okularowych. innymi słowy: oferujemy ekspercką wiedzę w przystępnej i atrakcyjnej wizualnie formie. z biznesowego punktu widzenia, kampania „Polska w okularacH” to szansa dla właścicieli salonów optycznych na promocję i rozwój swoich salonów. w pierwszych dwóch tygodniach kampanii przystąpiło do niej blisko 500 niezależnych optyków i każdego dnia dołączają nowi ambasadorowie. salony będące częścią akcji nie tylko pozycjonują się jako eksperci i zaufani doradcy, lecz także korzystają z ogromnego potencjału tego narzędzia biznesowego: większy ruch w salonie, wzrost sprzedaży soczewek progresywnych, który przekłada się na wyniki sprzedażowe. to szczególnie ważne w czasach rosnącej roli profesjonalnego doradztwa. w dobie nadmiaru informacji i zalewu niskiej jakości produktów, konsumenci jeszcze bardziej doceniają ekspercką opinię. cieszymy się, że kampania „Polska w okularacH” może skutecznie pomóc salonom, wyróżnić się na tle konkurencji i zyskać zaufanie Pacjentów. Ewelina Macuga-Strojek: „Polska w okularacH” z założenia ma być źródłem cennej wiedzy na temat zdrowia wzroku. nie tylko wzrasta liczba Polaków, potrzebujących korekcji okularowej, lecz także świadomość konieczności dbania o zdrowie. to tylko podkreśla, jak ważną decyzją biznesową jest udział w podobnych akcjach. salony optyczne, które angażują się w działania społeczno- -edukacyjne, szybko zyskują zaufanie klientów, którzy doceniają ich zaangażowanie i chęć kreowania pozytywnych zmian. logo ambasadora kampanii, przyznawane optykom, uczestniczącym w inicjatywie „Polska w okularacH”, jest zatem zaszczytnym wyróżnieniem i motorem napędowym dla biznesu. optycy stają się aktywnymi uczestnikami edukacyjnej misji kampanii. już wspomnieliśmy o dużym nacisku na profilaktykę – za każdym razem zachęcamy odbiorców do odwiedzania salonów optycznych i regularnych badań wzroku. ambasadorzy kampanii stanowią kluczowe ogniwo w procesie dbania o wzrok. to wspaniałe, że kampania „Polska w okularacH” może być również narzędziem wzmacniającym relacje z naszymi partnerami biznesowymi oraz promującym rozwój branży optycznej w Polsce. jesteśmy dumni, że „Polska w okularacH” cieszy się tak dużym zainteresowaniem ze strony zarówno optyków, jak i mediów: kampanię wspierają Patroni medialni; m.in. magazyn oko, optyk Polski, magazyn optyka, izoptyka oraz nasza wspaniała ambasadorka soczewek Progresywnych jzo, marzena rogalska. Więcej na temat kampanii: www.polskawokularach.pl Łukasz Ruta Ewelina Macuga-Strojek
RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=