e-wydanie Optyk Polski nr 78

Wielkimi krokami zbliżają się wiosna i lato, a wraz z nimi nowe trendy zarówno w przemyśle, jak i w modzie, w tym okularowej. Coraz częściej mają one zasięg globalny i stanowią wyraz osobistego podejścia do świata, życia, konsumpcji oraz mody. Dziś trendy to już nie tylko zabawa stylem, ale prawdziwy język, który pozwala światu powiedzieć, co jest dla nas ważne, a same okulary stały się akcesorium umożliwiającym nam komunikację ze światem. Co więcej, jest to akcesorium bardzo widoczne i coraz częściej świadomie wybierane przez konsumentów. W związku z faktem, że klienci chcą poprzez okulary wyrazić siebie, wzrasta także ich wiedza na temat obowiązujących trendów. By móc się skutecznie komunikować ze świadomymi klientami, jako optycy i właściciele salonów musimy nadążać za aktualnymi modami i przedstawiać klientom oprawki, które są z nimi zgodne. Nadrzędną wytyczną pozostaje oczywiście dobieranie rozwiązań odpowiadających na potrzeby naszych klientów. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, żeby nadążały one za obowiązującą modą. strefa eksperta strefa eksperta strefa eksperta Katarzyna Prycik optyczka biomedyczna, optometrystka Education Manager EssilorLuxottica W branży optycznej działa od ponad 16 lat. Pracę w salonie optycznym zna z każdej strony: od przeprowadzenia badania w gabinecie optometrycznym, przez obsługę klienta i sprzedaż, aż po wykonanie okularów w pracowni. Przez wiele lat była doradcą handlowym w firmie Essilor Polonia, wspierając gabinety optyczne, ale to szkolenia są jej prawdziwą pasją, przynoszącą satysfakcję z wykonywanej pracy. TRENDY W KOLEKCJI WIOSNA/LATO 2024 Trend ten wywodzi się ze stale ewoluującej kulturowej potrzeby przynależności i jest mocno związany z wyznawanymi przez użytkowników wartościami. 01 Trendy W tym sezonie na półki salonów optycznych trafiają okulary przeciwsłoneczne i korekcyjne współtworzone z największymi domami mody oraz szeroki wybór modeli od marek skupiających się głównie na produktach optycznych. Tegoroczne kolekcje wiosna/lato 2024 są odpowiedzią na trzy trendy wynikające ze zmian cywilizacyjnych, potrzeb użytkowników, podejścia do świata mody i coraz silniejszej potrzeby przekazania światu, co dla danego użytkownika jest najważniejsze. Projektanci, tworząc kolekcje, pamiętają o dziedzictwie marki, jej wartościach i ikonach. Połączenie tych wszystkich istotnych elementów sprawia, że niejednokrotnie tworzą oni małe dzieła sztuki. Poznajmy najgorętsze trendy: Community Belonging, Dynamic Inclusivity oraz Enhancing Peculiarities! Community Belonging – poczuj się częścią dzisiejszej kultury Społeczność jest dla nich bardzo ważna i pozwala odnaleźć we wszechświecie osoby, które myślą tak samo jak oni i wyrażają tę ideologię poprzez znaki wizualne, w tym okulary. Dla coraz większej grupy osób, zwłaszcza młodzieży, dzielenie się wizjami i celami życiowymi, a także identyfikowanie się z innymi osobami, które styl, modę i podejście do świata postrzegają tak samo, staje się bardzo ważne. Kluczowe założenia trendu Community Belonging to zabawa stylem, wpływ świata cyfrowego oraz płynność płci i inkluzyjność. Te aspekty są ważne zwłaszcza dla młodszych pokoleń, które eksperymentują i wyrażają siebie poprzez mieszanie materiałów, kolorów, stylów, a także przez wielowarstwowość i kontrasty. Cel jest jeden: spersonalizowanie wyglądu. Przedstawiciele tej generacji wykorzystują media społecznościowe, aby szukać inspiracji, opinii i przestrzeni do prezentacji swoich pomysłów. Dzięki temu zaczynają coraz silniej wpływać na design. Współczesny świat to także wielokulturowa przestrzeń bez granic, często płynna płciowo. Każdy może z niej wybrać to, co jest dla niego atrakcyjne i ważne, a następnie świadomie wyrażać swoje uczucia i potrzeby, nie zapominając o wartościach. Trend Community Belonging – główne założenia • kształt i materiał: odważne kształty (fot. 1), masywne objętości, smukłe linie, żywe i ostre kąty, nowe wersje kociego oka (fot. 2), świeżość i styl inspirowane światem cyfrowym, oprawki wykonane z metalu i acetatu; • kolory: mocna koncentracja na kolorze i zabawa gradacją zarówno na frontach, jak i na zausznikach (fot. 3), pastelowe barwy (fot. 1) i nowe wersje havana, monochromatyczne łączenie kolorów (fot. 4); • soczewki: dopasowane monochromatycznie do frontów w delikatnych pastelowych barwach (fot. 2), jednokolorowe (fot. 4); • detale: trójwymiarowe, masywne i widoczne, fasetowane (fot. 5), z metalu i acetatu (fot. 2), wykorzystujące akcenty kolorystyczne i zabawę interpretacją logo. 10

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=