Optyk Polski nr 76
strefa eksperta strefa eksperta Bądźmy szczerzy: okulary progresywne mogą znacząco poprawić wysokość obro- tóww salonie optycznym. I dlatego warto je mieć w swojej ofercie. To specjalistyczne rozwiązanie kojarzy się między innymi z szeregiembadań i pomiarów – jeżeli więc Państwa klient będzie zadowolony z zakupu, z pewnością wróci do profesjonalnego salonu, który tak wspaniale poradził sobie z doborem soczewek progresywnych i obsługą całego procesu. W czym tkwi haczyk? Tak zwane progresy stanowią obecnie największe wyzwanie pod względem zaawansowania technolo- gicznego i skomplikowania budowy. A to koresponduje z dużą odpowiedzialnością. Na rynku jest wielu producentów soczewek do okularów progresywnych, a jeszcze więcej salonów, w których można kupić takie rozwiązanie. Cały czas brakuje jednak rzetelnej i kompletnej wiedzy o tym, jak skutecznie i profesjonalnie sprzedawać okulary progresywne. Tę lukę uzupełni „Kompendium sprzedaży okularów progresywnych” – zapraszamy do lektury inauguracyjnego artykułu z nowej serii. Sylwia Piskulska-Grzesik optyczka, przedsiębiorczyni, właścicielka salonu optycznego, trenerka sprzedaży i nowoczesnej obsługi klienta pod marką Optyczne Rewolucje OKULARY PROGRESYWNE JAKIE PROBLEMY ROZWIĄZUJĄ I DLA KOGO SĄ PRZEZNACZONE? Dlaczego? Drogie okulary to spory wyda- tek, a w parze z nimi idzie właśnie duża odpowiedzialność. Co ważne, rozkłada się ona zarówno na sprzedawcę, jak i na klienta salonu optycznego: • dla sprzedawcy-optyka sprzedaż soczewek progresywnych oznacza ko- nieczność posiadania rozległej wiedzy, odpowiedniego zaplecza technicznego i umiejętności wykonywania precyzyj- nych badań, • dla klienta jest to stres, wydatek i mie- rzenie się z nowym doświadczeniem, które przecież nie zawsze przynosi pełną satysfakcję. Tym bardziej warto otwarcie mówić o tym, co dobitnie pokazują statysty- ki – z roku na rok sprzedaż soczewek okularowych progresywnych rośnie. I ten trend się najprawdopodobniej nie zmieni, ponieważ składa się na niego kilka ważnych czynników, w tym: • starzejące się społeczeństwo, • rosnące wymagania prezbiopów, • większa świadomość związana ze zdrowiem, • potrzeba optymalizacji, • zmieniające się trendy w modzie. Zmiany demograficzne są domeną innych specjalistów, ale warto mieć ich świadomość. O wiele istotniejsze z punktu widzenia eksperta w salonie optycznym jest to, co zmienia się w świadomości klientów. Osoby mające więcej niż 40 lat prowadzą aktywne i dynamiczne życie, a tym samym nie mają ani czasu na szukanie dwóch par okularów, ani warunków do ich wygodnego naprze- miennego stosowania. Jednocześnie wiele osób uważa okulary za modny dodatek lub element niezbędny do stworzenia wizerunku profesjonalisty. Jeszcze inni liczą na wizualne powiększenie oczu lub odwrócenie uwagi od niedoskonałości cery dzięki ciekawym oprawom. Wzrasta też samoświadomość w zakresie zdrowia i profilaktyki. Przyszli klienci salonów optycznych częściej trafiają do okulistów. A fakt, że prawie wszyscy spę- dzają wiele czasu przed różnymi ekranami i także w tych warunkach chcą się cieszyć wyraźnym widzeniem, skłania ich do poszukiwania odpowiednich rozwiązań. Okulary progresywne są najlepszą odpowiedzią na większość wymienio- nych wyzwań. 46
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=