Optyk Polski nr 05(69)/2022

26 trendy Tworzy Pani kreacje, które łączą wsobie elementymody haute couture z funkcjonalnością i wygodą ready-to-wear . Czymjest dla Pani projektowanie: pracą czy pasją? Projektowanie towyrażanie emocji i ogromna pasja. Kreatywność nie lubi ograniczeń, ale pracując z przedmiotami użytkowymi, muszęmyśleć o tych ich parametrach, któremająwpływnawygodę użytkowania, obok odczuć estetycznych. Piękny, ale niezbyt wygodny produkt nie będzie cieszył. Moda bywa sztuką, ale tylko wokreślonymzakresie. Jak narodził się pomysł projektowania oprawek okularowych? Moje projekty istnieją na rynku od około 20 lat. Pierwsze dziesięć lat pracowałam dla niemieckiej firmy, która już wówczas miała kilkudziesięcioletnią tradycję. Nauczyłamsię tambardzowiele. Po tym doświadczeniu postanowiłamstworzyć od początku do końcawłasny produkt, tożsamy z najnowszymi trendami (nie tylkowzorniczymi), ale z wykorzystaniem najnowszych technologii, a nawet naszych własnych pomysłów i patentów. WŁASNY STYL I SILNA OSOBOWOŚĆ Rozmowa z Ewą Minge Pani kolekcje (w tymoprawki) zawsze są świeże i nowoczesne. Skąd czerpie Pani inspiracje?Od czego zaczyna Pani pracę nadnowymi projektami? Projektowanie to sztuka połączenia kształtu, koloru i funkcjonalności. Kiedy myślę o nowej kolekcji, dzielę ją na dwa kierunki. Jeden to oprawki dla kobiet, które chcą subtelnej konstrukcji na twarzy, niekoniecznie przyciągającej swoimwyszukanymkształtemczy kolorem. Stawiamy na jakość, świetne materiały i lekkość, coma ogromne znaczeniew codziennymużytkowaniu. Druga linia to okulary odważne, charakterystyczne, mocne, których poszukuje obecnie świat. Zmieniliśmy postrzeganie okularów: kiedyś były one problemem, defektem, a dzisiaj mogą być obłędnymdodatkiem uwypuklającymurodę. Które oprawki zwłasnych kolekcji lubi Pani najbardziej? Najbardziej lubię oprawki mocne, charakterystyczne.Te oprawki, które lubię, noszę. Mamkilkadziesiąt par okularów i kochamkażdy nowymodel. Na cowarto zwrócić uwagę, wybierając okulary, aby pasowały dodanej osoby, jej urody, osobo- wości, wykonywanej pracy? Trzeba zacząć odwygody. Źle dobrane okulary to poważny problem, którymoże powodować dyskomfort, a nawet ból głowy. Później musimy wziąć pod uwagę, że jeżeli kupimy np. okulary we wściekłymzielonymkolorze, to będą one z nami codziennie.Warto zastanowić się, czy to nie zaburza naszej urody i czy takie okulary nie będą się„gryzły”z naszymubiorem. Z pewnościąwarto rozważyć zakup takich odważnych, bardzo wyrazistych okularów, ale jako drugą parę. Jakie trendywmodzie (także okularowej) będą obowiązywały w2023 roku? Własny styl, silna osobowość kontra romantyzm, eklektyzm. Rynek jest głodny nowinek, a producenci starają się sprostać tym potrzebom. Trendy idą w kierunku metalu, często metaloplastyki, a także transparentnych tworzyw sztucznych; duże kształty kontra małe wąskie. Jest wszystko i tak naprawdę wszystko można, byle tylko sprawiało nam radość i przyjemność, gdy spoglądamy w lustro. Angażuje się Pani wwiele różnych ini- cjatyw. Ostatnioukazała się Pani książka „Graw ludzi”. Czymogłaby Pani krótko zapowiedzieć ją naszymczytelnikom? Tę książkę trzeba przeczytać… jest mocna, szczera, obnaża mechanizmy ludzkich pragnień, zawiłych związków emocjonal- nych, szczerej i nieszczerej miłości. Przede wszystkim jednak ta książka obnaża rodzaj gry między potężnymi ludźmi z najwyż- szych sfer, którym do szczęścia brakuje jedynie chorych podniet i zabawy cudzym życiem. To książka sensacyjna, oparta na faktach. Jest w niej dużo show-biznesu i seksbiznesu, ale jest też bardzo skrzyw- dzona kobieta, która ściga swojego kata… z sukcesem. Dziękujemy za rozmowę.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDI0NjE=