Nowe modele komunikacji w mediach społecznościowych

Nowe modele komunikacji w mediach społecznościowych

W pandemicznymi biegu bieżnia, po której biegną nasi potencjalni klienci, stała się bardziej internetowa niż kiedykolwiek wcześniej. Oczywiście również przed marcem 2020 wszyscy aktywnie wykorzystywaliśmy kanały online, czerpiąc informacje i treści, aby w finale procesu poznawczego posiąść wiedzę o produktach i usługach. Obecność na spotkaniach, targach czy konferencjach została mocno ograniczona, zatem, w oczywisty sposób, ubyło dostępnych kanałów komunikacji. A przecież właśnie teraz polskim firmom najbardziej zależy na skutecznym dotarciu do potencjalnych klientów, ponieważ w wyniku pandemii borykają się ze spadkiem zainteresowania ich produktami i usługami. Jak zoptymalizować dotarcie do naszej publiczności?

 

Co zmienić w naszym działaniu? Czekać na pomysły z rynku i sprawdzone rozwiązania przetestowane przez konkurencję? Czekanie to strategia ze wszech miar wygodna, ale bardzo niebezpieczna. To tak, jakby dać naszym konkurentom z branży bezpłatne bilety do pociągu dużej prędkości. Teraz liczą się pomysły, ale oczywiście te nasze lub agencji, z którą współpracujemy, i które zostały opracowane zgodnie z naszymi potrzebami.

 

Zmiany w przyzwyczajeniach klienta

 

Zastanówmy się, jak zachowuje się teraz nasz potencjalny klient. Co zmieniło się w jego zachowaniu? Czy podejmuje decyzje zakupowe szybciej niż w okresie przed COVID–19, czy jednak jest bardziej skłonny do refleksji, precyzyjniej stara się określić swoje potrzeby, słowem pragnie być przekonany, zanim użyje karty kredytowej czy wykona przelew.

 

Siła social mediów

 

Media społecznościowe dają szeroką gamę możliwości przeprowadzenia precyzyjnie targetowanych kampanii różnego typu. Zakres możliwych typów kampanii jest coraz szerszy i jest to dobra wiadomość, tym bardziej, że daje to możliwość zastosowania nowych narzędzi w komunikacji pomiędzy targetem a działem marketingu dowolnej firmy. Piszę te słowa w oparciu o doświadczenia zespołu Feniks Media Group, który właśnie wdraża nowe modele komunikacji w oparciu o mechanizmy kampanii dostępnej dla społeczności social mediowej, na przykład Facebooka.

Dzięki twórczemu zaangażowaniu całego zespołu Feniks Media Group, w ostatnich miesiącach zostały stworzone nowe, wcześniej niestosowane, modele komunikacji do precyzyjnie określonych grup odbiorców. Istotnym jest fakt, że określenie tych grup odbiorców odbywa się za pomocą narzędzi oraz w oparciu o możliwości gigantów, takich jak Facebook czy Instagram.

Warto zauważyć fakt, że nowe modele komunikacji, o których mowa, są możliwe do zastosowania dla dowolnej grupy odbiorców, innymi słowy są to modele otwarte na potrzeby również Państwa Firmy.

 

O autorze

Dariusz Wajs
Dariusz Wajs
Wiceprezes Feniks Media Group – agencji contentowej. Redaktor Naczelny magazynów: akademickiego „Eurostudent”, „KZA Express”, finansowego „Kurier GTF”„Optyka Polskiego”, „SuperOES” oraz „Ilustrowanego Kuriera Zdrowia”.
Odpowiednia komunikacja to podstawaAgregacja treści w przestrzeni internetowej

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU


Chcesz dowiedzieć się więcej? Zostaw wiadomość lub zadzwoń.




Korzystając z formularza zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie twoich danych przez tę witrynę.

Adres

ul. Na wierzchowinach 1d
30-222 Kraków

Telefon:

+48 600 064 711

DZIAŁ MARKETINGU I REKLAMY

Kierownik Marketingu i Reklamy Wydawnictwa
Project Manager
Grażyna Jancik
tel.: 600 064 711
grazyna.jancik@feniksmedia.pl


Project Manager
Delfina Jędras
tel.: 570 064 747
delfina.bochnak@feniksmedia.pl

© Feniks Media Group 2018