Jak wykreować wartościowy content w czasach COVID–19 – część II

Jak wykreować wartościowy content w czasach COVID–19 – część II

W poprzednim wpisie, inspirowanym artykułem Kim Moutsos, wiceprezes redakcji Content Marketing Institute, przedstawiliśmy kilka porad dotyczących ulepszenia działań content marketingowych w dobie koronawirusa. Jakie kolejne kroki powinniśmy podjąć, aby jak najlepiej dostosować naszą strategię marketingową i komunikację do nowych warunków?

 

Pandemia COVID–19 stawia przed firmami wiele wyzwań, również pod względem skutecznej komunikacji z klientami. Jest to sytuacja bezprecedensowa, z którą do tej pory nie mieliśmy do czynienia na naszym rynku. W obliczu kryzysu warto podjąć działania, które pomogą budować świadomość marki i wyjść z trudnej sytuacji silniejszym. Jak to zrobić? Odpowiedzi mogą udzielić nam uznani eksperci – w tym artykule kontynuujemy przedstawianie cyklu porad Kim Moutsos, wiceprezes redakcji Content Marketing Institute.

 

Porada czwarta – utwórz nową treść

 

Tworzenie świeżych, oryginalnych treści wymaga większego wysiłku, w tym również nakładów finansowych. Jednak jak mawia klasyk: kryzys to najlepszy okres na inwestycje, ponieważ nasza konkurencja jest zajęta walką z kryzysem.

Tworzenie nowego contentu wymaga pomysłów, czasu, ludzi i budżetu. Są jednak sposoby na zmniejszenie obciążenia. Jakie działania warto podjąć, oprócz zaangażowania profesjonalnej agencji marketingowej? Kim Moutsos z Content Marketing Institute radzi:

„Niech generowanie pomysłów będzie wysiłkiem zespołu. Wykorzystaj w pełni swój zespół. Współpracuj, aby wymyślić nowe pomysły na treści i tematy. Nie pozwól, aby zatrzymały Cię bieżące zamówienia, walka organizacyjna, problemy produkcyjne czy wewnętrzne.”

Słowem, kryzys się skończy, a Państwa firma musi wyjść z niego wzmocniona.

 

Porada piąta – śledź wydajność swojego contentu

 

Tego, co przyniósł nam 2020 rok, nikt nie mógł przewidzieć. Prognozy i analizy, które były przygotowywane pod koniec 2019 r. mają niewiele wspólnego z rzeczywistością. Strategie marketingowe i określone cele również zapewne straciły na aktualności. Nie znaczy to jednak, że powinniśmy przestać monitorować wydajność naszego contentu. Warto postawić na taki model dystrybucji, który jest jak najbardziej mierzalny. Nie produkujemy Państwa contentu dla idei, ale dla jasnych celów zwiększających sprzedaż Państwa produktów i usług.

Trudne czasy mają wpływ na każdą branżę. Firmy podejmują i będą musiały podejmować trudne decyzje. Warto jednak przyjąć taką politykę wyjścia z kryzysu, która pozwoli nie tylko go przetrwać, ale dobrze prosperować w lepszych czasach, kiedy nadejdą. A to, że nadejdą, jest pewne.

 

Źrodło: https://contentmarketinginstitute.com/2020/06/resources-reorient-content-marketing/?elq_mid=462&elq_cid=98822

O autorze

Dariusz Wajs
Dariusz Wajs
Wiceprezes Feniks Media Group – agencji contentowej. Redaktor Naczelny magazynów: akademickiego „Eurostudent”, „KZA Express”, finansowego „Kurier GTF”„Optyka Polskiego”, „SuperOES” oraz „Ilustrowanego Kuriera Zdrowia”.
Jak wykreować wartościowy content w czasach COVID–19 – część I

ZAPRASZAMY DO KONTAKTU


Chcesz dowiedzieć się więcej? Zostaw wiadomość lub zadzwoń.




Korzystając z formularza zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie twoich danych przez tę witrynę.

Adres

ul. Na wierzchowinach 1d
30-222 Kraków

Telefon:

+48 600 064 711

DZIAŁ MARKETINGU I REKLAMY

Kierownik Marketingu i Reklamy Wydawnictwa
Project Manager
Grażyna Jancik
tel.: 600 064 711
grazyna.jancik@feniksmedia.pl


Project Manager
Delfina Jędras
tel.: 570 064 747
delfina.bochnak@feniksmedia.pl

© Feniks Media Group 2018