Jak wykreować wartościowy content w czasach COVID–19 – część I
Pandemia w istotny sposób wpłynęła na gospodarkę, potrzeby klientów i narzędzia komunikacji. Teraz, gdy jesteśmy na etapie ponownego otwierania się firm i skracania dystansu społecznego, warto zastanowić się, jak wykreować wartościowy content. Przygotowaliśmy dla Państwa cykl porad na podstawie artykułu Kim Moutsos, pełniącej funkcję wiceprezesa redakcji Content Marketing Institute.
Kim Moutsos, zanim rozpoczęła współpracę z Content Marketing Institute, przez ponad 20 lat zajmowała się prowadzeniem działań content marketingowych dla przedsiębiorstw i start-upów z różnych branż. Ekspertka ocenia, że w dobie koronawirusa i stopniowego odmrażania gospodarki i kontaktów społecznych firmy powinny skupić się na ulepszeniu swojego content marketingu. Jak to osiągnąć?
Porada pierwsza – zrewiduj swoją strategię
Rozpoczęcie poprawy działań od zrewidowania strategii nie powinno nikogo dziwić – to pierwszy krok, który należy podjąć, jeśli chcemy coś zmienić w dotychczasowym funkcjonowaniu naszej komunikacji. Jak zaznacza Kim Moutsos, „Prawdopodobnie każdy ma strategię content marketingu – przynajmniej w swoje głowie”. Jednak warto podejść do tego tematu w sposób bardziej sformalizowany i usystematyzowany. Pandemia COVID–19 postawiła wszystkie firmy przed nowymi wyzwaniami, dlatego warto zrewidować strategię marketingową, by dotrzeć do potencjalnych klientów, których potrzeby i oczekiwały również uległy zmianie. Warto wdrożyć stopniowe podejście do strategii w celu odgadnięcia jej krótkoterminowych efektów, które mogą, ale nie muszą być szczególnie krótkoterminowe.
Porada druga – znajdź treści do aktualizacji i opublikuj je ponownie
Dzięki zrewidowaniu strategii poznaliśmy i zidentyfikowaliśmy aktualne potrzeby i obawy odbiorców. Co dalej? Kolejnym krokiem powinno być zastanowienie się nad stworzeniem treści, które będą odpowiadać zmienionym oczekiwaniom naszych potencjalnych klientów. Jednak zanim przystąpimy do tworzenia zupełnie nowych materiałów, warto sprawdzić, czy wśród treści, którymi już dysponujemy, nie znajdują się takie, które dzięki aktualizacji będziemy mogli przystosować do nowych warunków. Jak wprost radzi autorka z Content Marketing Institute: „Znajdź obrazy, frazy i tematy, które już nie działają. Przejrzyj swoje najnowsze i najpopularniejsze treści świeżym okiem. Czy obrazy, słowa i kontekst ich przedstawienia są, w obecnej sytuacji, odpowiednie?”.
Porada trzecia – curate or create, you can choose both
Zmiana przeznaczenia istniejących treści pozwala przyspieszyć plan działania. Jeśli nie mamy wystarczającej ilości istniejących treści, mamy dwie opcje: wyselekcjonuj lub utwórz. Możemy oczywiście wybrać jedno i drugie. Przede wszystkim, jak radzi Kim Moutsos, wiceprezes w CMI, należy znaleźć wszystkie białe plamy w opowieści o naszym produkcie.
Wyselekcjonowanie treści eksperckiej z Państwa branży również jest możliwe, oczywiście, jeśli takie materiały są już wcześniej opracowane. Idąc dalej za autorką, „To także świetny sposób na publikowanie różnorodnych poglądów i budowanie relacji z ekspertami, którzy mogą promować nasze treści na swoich kanałach i poszerzać ich zasięg”.
Opisane powyżej porady to tylko część z kroków, które warto podjąć, aby wykreować wartościowy content dla Państwa produktów.
Zapraszamy do lektury drugiej części artykułu, dostępnej również na stronie www.feniksmedia.pl.